استاندار گلستان:

حق‎شناس گفت: دولت جمهوری اسلامی به استان‎ها دستور داده با استان‎های کشورهای حاشیه دریای خزر بیشترین همکاری را داشته باشند و در این راستا هیچ محدودیتی در روابط با روسیه نداریم.

هیچ محدودیتی در روابط با روسیه نداریم

 گزارش گلستان ۲۴؛ «هادی حق‎شناس» امروز(شنبه 2 شهریور) در دیدار با هیئت تحاری و اقتصادی از استان ساراتوف روسیه اظهار کرد: هر دو استان گلستان و ساراتوف استان‎های کشاورزی هستند و هر دو دسترسی به دریا دارند و هر دو در محصولات استراتژیک کشاورزی در کشور رتبه مطلوبی قرار دارند.

 

استاندار گلستان ادامه داد: استان گلستان در تولید گندم، تولید دانه‎های روغنی، تولید محصولات پروتئینی می تواند همکاری‎های زیادی را با استان ساراتوف با هم داشته باشند.

 

حق‎شناس خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی به استان‎ها دستور داده با استان‎های کشورهای حاشیه دریای خزر بیشترین همکاری را داشته باشیم و هیچ محدودیتی در روابط با روسیه نداریم.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به ویژه با کشور روسیه هیچ محدودیتی ندارد و بنابراین در کارهای صنعتی، علمی و کشاورزی آماده همکاری هستیم.

 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: وسعت استان ساراتوف 5 برابر استان گلستان است و تراکم جمعیت در گلستان بیشتر از ساراتوف است و در تقاضا و عرضه این دو استان نزدیک به هم است.

 

حق‎شناس بیان کرد: در استان گلستان نزدیک یک میلیون و 300 هزار تن گندم تولید می‎شود که یک میلیون تن مازاد مصرف استان است.

 

وی یادآور شد: در استان گلستان 220 هزار تن مرغ تولید می‎شود که بخش عمده آن را به استان‎های کشور صادر می‎ شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار