مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‎های استان گلستان گفت: یکی از معضلات سایت پسماند شهرستان آزادشهردفن زباله‌ها بود که درحال حاضر این اتفاق نمی‌افتد.

تبدیل زباله به کود کمپوست
گزارش گلستان ۲۴؛ سمیعی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‎های استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از معضلات سایت پسماند شهرستان آزادشهر این بود که زباله‎ها دفن می‎شود و در حال حاضر دیگر این اتفاق نمی‎افتد و در ورودی سایت پردازش ما مواد با ارزش در زباله‎ها تفکیک می‎شود و مواد آلی آن تبدیل به کود کمپوست می‎شود.

سمیعی ادامه داد: ورودی زباله در این شهرستان ۲۸۰ تن است وبا شرایط فعلی و همچنین موضوع گرانول پلاستیکی که در این سایت دنبال می‎کنیم میزان دفنزباله ما به ۲۵ درصد خواهد رسید.

او گفت: پس از پردازش زباله‎ها نزدیک ۶۰ درصد مواد آلی تبدیل به کود کمپوست می‎شود و تلاش می‌کنیم تا ۷۰ درصد زباله‎های ورودی را با پردازش و کود کمپوست بهره‎برداری کنیم.

او گفت: تمامی فرآیند زباله از صفر تا صد در این سایت فعال است و شیرابه و آردی اف نیز دنبال می‎شود تا دغدغه‎ای مردم شهرستان آزادشهر از بابت این سایت پسماند نداشته باشند.

سمیعی با بیان اینکه تمامی قسمت‎های کارخانه اعم از کود، پردازش و جداسازی فعال هستند، افزود: به دنبال این هستیم که این مکان را به قطب صنعتی زباله تبدیل کنیم وبخش خصوصی در این راستا نیز اقداماتی انجام داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار