مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان گفت: برای طرح هایی که از این صندوق وام دریافت کردند و در سیل اخیر گلستان دچار آسیب شدند، یک سال استمهال در پرداخت اقساط در نظر گرفته شده است.

استمهال یکساله اقساط وام‌ در مناطق سیل‌زده گلستان

گزارش گلستان ۲۴؛ حسن پهلوری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت گفت: در سیل اخیر گلستان 215 طرح که از صندوق کار آفرینی امید تسهیلات دریافت کرده و دچار آسیب شدند، شناسایی شد.

وی میزان تسهیلات پرداخت شده به این افراد را بیش از 12 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: به برخی از این طرح ها که آسیب جدی تری دیده اند، مجددا تسهیلات پرداخت خواهد شد.

پهلوری خاطرنشان کرد: برای طرح های بوم گردی که هرچند در سیل آسیب ندیدند ولی در آمد آنها بدلیل تخریب جاده های دسترسی و... دچار مشکل شده بود نیز یک سال استمهال در پرداخت اقساط وام در نظر گرفتیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون این صندوق در بخش اشتغال روستایی 551 میلیارد ریال تسهیلات به 794 طرح برای ایجاد اشتغال 1173 نفر پرداخت کرده است. از این تعداد 295 طرح در بخش کشاورزی با اعتبار 268 میلیارد ریال، 114 طرح در بخش خدمات با اعتبار 184 میلیارد ریال و 385 طرح در بخش صنعت با اعتبار 100 میلیارد ریال بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان یاد آور شد: از منابع داخلی صندوق نیز 210 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در شهرها و روستاها پرداخت شده است.

پهلوری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به قرار داد با سه دستگاه اجرایی در پرداخت تسهیلات، گفت:  با آورده 49 میلیارد ریال توسط میراث فرهنگی از محل کمک های فنی و اعتباری سازمان مدیریت به این دستگاه و به همین میزان آورده توسط صندوق، مجموعا 98 میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از احیای بافت تاریخی شهرهای گرگان و گمیشان در نظر گرفته شده است. سقف این تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیارد ریال است و به افرادی دارای طرح در بخش اقامتی و پذیرایی و ... در بافت های تاریخی این دو شهر هستند، پرداخت می شود.

وی ادامه داد: آورده جهاد کشاورزی نیز 73 میلیارد ریال است که صندوق دو برابر آن آورده در نظر گرفته و مجموعا 230 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با سقف 5 میلیارد ریال برای هر طرح، پرداخت می شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان گفت: همچنین بر اساس تفاهم نامه با راهداری استان، 13 میلیارد ریال آورده از سوی این دستگاه و به همین میزان آورده از سوی صندوق، مجموعا 27 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان در نظر گرفته شد.

پهلوری در ادامه با اشاره به وصول 99 درصدی مطالبات این صندوق، گفت: با کیفیت ترین نظارت در زمینه تسهیلات را صندوق کار آفرینی امید دارد. در شناسایی طرح ها نیز دقت زیادی داریم و مشاوره و راهنمایی به صاحبین طرح ها را هم در دستور کارمان داریم.

وی در پایان گفت: در هفته دولت امسال 224 طرح اشتغالزا با سرمایه گذاری 320 میلیارد ریال و اشتغال 390 نفر به بهره برداری می رسد.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار