الهی گفت: صنعت چاپ استان ۹۰ سال قدمت دارد و ۲۰۰ واحد چاپی در استان فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۲۰۰ واحد چاپی در گلستان

گزارش گلستان ۲۴؛ «حسن الهی» امروز (پنجشنبه ۷ شهریور) در ششمین همایش صنعت چاپ استان گلستان اظهار کرد: بسیاری از کارهای چاپی استان گلستان به دیگر استان‌ها و استان‌های همجوار سفارش داده می‌شود.

 


نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و رسته‌های وابسته گلستان ادامه داد: صنعت چاپ استان ۹۰ سال قدمت دارد و ۲۰۰ واحد چاپی در استان فعالیت می‌کنند که از نظر کیفیت و سایز صنعت چاپ استان شرایط خوبی دارد.

 


الهی خاطرنشان کرد: از استاندار درخواست داریم که در خصوص سفارش چاپ به خارج از استان تدبیری بیاندیشد و از تائید فاکتورهای خارج از استان مسئولان ذیحساب مالی خودداری کنند.

 


وی بیان کرد: تداخل صنفی باعث بروز تنش و رقابت ناسالم شده و برخوردار نبودن از معافیت مالیاتی از دیگر مشکلان این بخش است.

 


نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و رسته‌های وابسته گلستان متذکر شد: وجود دستگاه های قدیمی منجر به کیفیت پایین و نرخ شکنی در این صنف شده است و باید در این بخش نظارت‌ها بیشتر شود.

 

 

الهی بیان کرد: عدم ساماندهی فعالیت چاپخانه‌داران بدون مجوز که به دلیل عدم نظارت به وجود آمده منجر به مشکلاتی در حوزه چاپ و فرار مالیاتی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: گرانی کاغذ و مواد مصرفی مشکل بزرگی به وجود آورده و منجر به خدمات چاپ و کم کاری و تعطیلی چاپخانه‌ها شده است.

 

 

نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و رسته‌های وابسته گلستان به اختصاص کاغذ به نشریات استان اشاره کرد و یادآور شد: سهمیه اختصاص کاغذ به هر نهاد خصوصی و دولتی جهت کنترل به چاپخانه تحویل داده شود تا با نظارت استفاده شود.

 

 

الهی تاکید کرد: کاغذ چاپی به قیمت بالا در بازار فروخته شده و نقشی در تنظیم بازار نداشته است.

 


وی متذکر شد: چاپخانه‌ها بر اساس قانون از مالیات معاف هستند ولی این قانون اجرا نشده و باید مالیات بر ارزش افزوده نیز بپردازند.

 


نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران و رسته‌های وابسته گلستان تاکید کرد: برگزاری نشست‌های صمیمی و تخصصی با اداره کل ارشاد و اتحادیه چاپخانه‌داران گلستان و مازندران، برخورد با چاپخانه‌های فاقد مجوز و پیگیری اعمال ماده ۲۷ و ۲۸ قانون صنفی، بیمه تکمیلی تمامی چاپخانه‌داران، بازدید دوره ای چاپخانه‌های شهرستان، ایجاد نمایندگی و ... از مهمترین اقدامات در طول چهار ماهه گذشته است.

 

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار