مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در بخش کمک به اقشار آسیب‌پذیر بیش از ۴۰ هزار بسته لوازم‎التحریر ایرانی از محل عواید اوقاف و با مشارکت خیرین آماده شده و بین مناطق محروم با اولویت مناطق سیل‌زده توزیع می‌شود.

بیش از ۴۰ هزار بسته لوازم‎التحریر ایرانی بین مناطق محروم با اولویت مناطق سیل‌زده توزیع می‌شود

گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد شامگاه شنبه در جمع روحانیون استان گلستان اظهار کرد: 5 هزار و 500 موقوفه و 70 هزار رقبه وقفی در استان گلستان وجود دارد و گلستان جزو چهار استان نخست کشور از لحاظ تعدد موقوفات و رقبه است.

وی افزود: ۴ هزار و ۲۰۰ موقوفه معادل 78 درصد موقوفات استان گلستان در دوره 40 ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط علما و مردم وقف شده و در اختیار عموم قرار گرفته است.

*وقف‌های جدید با نیت روز جامعه ایجاد شود/ بیش از 500 هیئت مذهبی ثبت شده را مورد حمایت مستقیم مالی قرار دادیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان کرد: در مساجد و تکایا و حسینه‎ها بیش از یک هزار و 310 مسجد و حسینه و تکیه توسط مومنان وقف و ساخته شده و در اختیار مسلمانان قرار داده شده است و حدود 33 درصد مساجد مربوط به دوره انقلاب اسلامی است.

سلیمانی‎فرد یادآور شد: برای احیای وقف تلاش شده است و هرساله به طور میانگین 50 تا 100 وقف جدید در گلستان ثبت می‎شود.

وی از روحانیون خواست در وقف‎های جدید با نیات روز جامعه اعم از مسائل علمی، اشتغال، ازدواج، مسائل دانش بنیان و ... وارد شوند و گفت: تلاش داریم در حوزه‎های مختلف تحول ایجاد کنیم و از اقشار آسیب‎پذیر حمایت داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه بیش از 500 هیئت مذهبی ثبت شده را مورد حمایت مستقیم مالی قرار دادیم، همچنین از بیماران خاص و صعب‎العلاج و ازدواج جوانان اقداماتی را در دستور کار داریم.

*وقف، کلیدواژه حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه/ بیش از ۴۰ هزار بسته لوازم‎التحریر ایرانی بین مناطق محروم با اولویت مناطق سیل‌زده توزیع می‌شود

وی با تأکید بر اینکه کلیدواژه حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی امروز جامعه وقف است، تصریح کرد: در بخش کمک به اقشار آسیب‌پذیر بیش از ۴۰ هزار بسته لوازم‎التحریر ایرانی از محل عواید اوقاف و با مشارکت خیرین آماده شده و بین مناطق محروم با اولویت مناطق سیل‌زده توزیع می‌شود.

سلیمانی‎فرد با اشاره به اینکه یک چهارم درآمد موقوفات حوزوی  و مدارس علمیه ثبت شده کشور مربوط به استان گلستان است، اذعان کرد: این مهم نشان می‌دهد همکاری خوبی در حوزه اوقاف و تبلیغات اسلامی و علما وجود دارد.

گفتنی است؛ در پایان این همایش از روحانیون فعال در سیل گلستان تجلیل و قدردانی شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار