مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان از برگزاری جشنواره ازدواج اقوام ایرانی برای اولین بار در استان گلستان خبر داد .

برگزاری جشنواره ازدواج اقوام ایرانی برای اولین بار در استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ بهمن طیبی مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان صبح امروز سوم مرداد ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مقوله ازدواج و خانواده در جامعه ایرانی و اسلامی اظهار کرد :  این اداره کل بر همین اساس کارگروههایی را فعال کرد تا بتواند به توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج کمک نماید .

طیبی افزود : در همین رابطه پیشنهاد دادیم استان گلستان به دلیل اینکه پایتخت اقوام ایران زمین می باشد و سالهاست که اقوام گوناگون به صورت مسالمت آمیز کنار هم زندگی می کنند ،  به عنوان میزبان اولین جشنواره ازدواج اقوام ایرانی نسبت به برگزاری این جشنواره اقدام نماید.

وی خاطرنشان کرد : با موافقت وزیر ورزش و جوانان جناب آقای دکتر سلطانی فر قرار شده این جشنواره از روز 13 مرداد شروع و در تاریخ  15 مراد ماه با برگزاری مراسم اختتامیه با حضور وزیر ورزش و جوانان خاتمه یابد .

مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان بیان کرد : در این جشنواره از غرفه های نمایشگاهی، خدمات ازدواج، سوغات، صنایع دستی و طبخ غذاهای سنتی اقوام مختلف در آیین ازدواج رونمایی و در اختتامیه مراسم عروسی یک زوج سیلزده را نیز خواهیم داشت.

طیبی تاکید کرد : جشنواره ازدواج اقوام از ساعت 17 تا 23 مورخ 13 مرداد به مدت 3 روز در سالن امام خمینی شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

طیبی با بیان اینکه 9 استان تاکنون برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند اظهار کرد : اقوام استانهای خراسان رضوی و شمالی، مازندران، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، لرستان، کردستان، بوشهر و همچنین اقوام مختلف گلستان در این جشنواره حضور پیدا خواهند کرد.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار