آیین کلنگ‌زنی یک واحد مسکونی آسیب‌‌دیده از سیل، به متراژ 80 مترمربع به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، در شهرستان آق‌قلا برگزار شد.

بازسازی یک واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل در شهر آق‌قلا

گزارش گلستان ۲۴؛ رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این آیین گفت: بازسازی این واحد مسکونی با اختصاص یک روز از حقوق کارکنان این دانشگاه و با همکاری بسیج دانشجویی و کمک یک فرد خیر در قالب طرح اردوهای جهادی انجام می‌شود.

دکتر علی نجفی‌نژاد خاطرنشان کرد: وقوع حادثه سیل علاوه بر آنکه یک حادثه تلخ بود اما موجب ایجاد روحیه همبستگی و همکاری همه مردم برای کمک به مردم سیل‌زده و رسیدگی به مرمت مناطق سیل‌زده شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه دانشجویان و به خصوص دانشجویان بسیجی در این خصوص، پیش‌قدم شدند و در کنار سایر دانشگاهیان برای کمک‌رسانی به مردم آق‌قلا وارد عمل شدند که من از این دانشجویان تشکر می‌کنم.

نجفی نژاد تصریح کرد: دانشجویانی که امروز در این حادثه در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند به عنوان مدیران آینده کشور  با روحیه کمک‌رسانی به مردم و تجربه‌اندوزی آشنا می‌شوند و ان‌شاءالله در سطوح بالاتر با این روحیه از طریق قانون‌گذاری و... کمک بیشتری به مردم انجام دهند.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در ادامه به موضوع فرهنگ‌سازی در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و صرفه‌جویی در منابع، در بازسازی این واحد مسکونی تاکید کرد و گفت: در بازسازی به محیط زیست اطراف هم توجه داشت و با جمع‌آوری آب باران به شیوه علمی، کاشت درختان مثمر و گُلکاری، یک الگوی ممتاز و ویژه را در بازسازی واحد‌های خسارت دیده از سیل ارایه کرد.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار