معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: سند مالکیت برای 90 درصد از اراضی ملی صادر شده است و مالکیت دولت را تصویب کردیم.

صدور سند مالکیت برای 90 درصد از اراضی ملی

به گزارش گلستان 24 :  حسین صعیدزرندی صبح امروز در کارگروه تخصصی حقوقی و ثبتی اوقاف که با موضوع ثبت مالکیت و احیای حقوق موقوفات و بقاع متبرکه برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار کرد: احیای موقوفات احیای راه امام حسین (ع) است و امیدواریم در این راه موفق شویم.

وی تصریح کرد: در امر احیای موقوفه و تثبیت موقوفات ما در قانون و مقررات اوقاف و قوانین ثبتی تکالیفی داریم، اثبات وقفیات در کمیسیون ماده دو صادر می‎شود و  ما آن را اجرا کردیم.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک  ادامه داد: در استان گلستان در نقاطی که در احکام، آراء و ...کمیسیون ماده دو ابهام وجود دارد، توانستیم رفع ابهام کنیم تا حقی از صاحب ملک و وقف ضایع نشود.

 زرندی تأکید کرد: ما درصدد هستیم وقف را از ملک و ملک را از وقف تمیز دهیم و بنای قانونگذار نیز همین است.

* طرح کاداستر کشور در راستای روشن کردن وقف از ملک است/ سند مالکیت برای 90 درصد از اراضی ملی صادر شده است

وی خاطرنشان کرد: طرح کاداستر کشور در راستای روشن کردن وقف از ملک است و در این راستا توفیقاتی حاصل شده و امیدواریم قانونی که سال‎ها در کشورمان اجرا نشده است به نتیجه برسد و با اجرای قانون کاداستر دعاوی کاهش یابد.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک  متذکر شد: قانونگذار امسال را سال آخر اجرای طرح کاداستر قرار داده است اما با توجه به اینکه قانونگذار اعتبار کاداستر را به 50 درصد تقلیل داده است و همچنین با توجه به محدودیت‎های مالی ما به همان نسبت پیشرفت خواهیم داشت.

زرندی افزود: سند مالکیت برای 90 درصد از اراضی ملی صادر شده است و مالکیت دولت را تصویب کردیم و هر آنچه دولت ملک دارد به موجب ماده 9  دستگاه اجرایی مربوطه باید آن را در طرح کاداستر دنبال کند.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار