بیکی گفت: رساندن پیام کربلا و صدای عدالتخواهی عاشورائیان باید در متن عزاداری ها قرار گیرد.

پیام کربلا و صدای عدالتخواهی عاشورائیان در متن عزاداری ها قرار گیرد

گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مکتب عاشورا دارای پر ارزش ترین و غنی ترین محتوای فرهنگی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با بیان اینکه این مسئله هم در سخنان عاشورائیان و در تاریخ و مقاتل و سیره و روش و سخنان ائمه و علما و بزرگان دیده می شود، افزود: هیچ گروهی نمی تواند به راحتی شبهات خدشه آمیز به این فرهنگ بزرگ ظلم ستیز وارد کند.

 

وی با اشاره به اینکه عزاداران و مروجان فرهنگ عاشورا باید مراقب باشند تا اعمالی که باعث وهن این واقعه عظیم می شود از ما سر نزند، گفت: باید از انحرافاتی نظیر قمه زنی، استفاده از اشعار سخیف و بی محتوا و استفاده از برخی آلات موسیقی و غیره به شدت دوری کرد.

 

بیکی ادامه داد: رساندن پیام کربلا و صدای عدالتخواهی عاشورائیان باید در متن عزاداری ها قرار گیرد همانطور که حضرت زینب (سلام الله علیها) و امام سجاد (علیه السلام) این رسالت را دنبال کردند.

 

وی با بیان اینکه شیوه های سنتی عزاداری بهترین روش برای گسترش فرهنگ عاشورا است، اظهارداشت: از تکالیف نسل امروز این است که نسل فردا را با تفکرات عاشورایی تربیت کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان تاکید کرد: جوانان و نوجوانان باید با تاسی از فرهنگ عاشورا در مقابل نظام سلطه و سیاست های ظالمانه جهانی تفکرات خود را بسازند.

 

وی افزود: توجه به نماز اول وقت، ظلم ستیزی، توجه به حق الناس، رافت و گذشت، عاطفه و محبت به خانواده، دست برنداشتن از عقیده و دین، روحیه شهادت طلبی، ایثار و از خود گذشتگی و جوانمردی و شجاعت درس های شفاهی است که در واقعه کربلا اتفاق افتاده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار