یازرلو گفت: ۴۰۰ هنرمند استان گلستان در حوزه سینما فعالیت می کنند که از این تعداد ۲۵۰ نفر هنرمند فعال سینمایی هستند.

فعالیت ۴۰۰ هنرمند گلستانی در حوزه سینما

گزارش گلستان ۲۴؛ «رمضان یازرلو» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: به منظور بزرگداشت روز سینما، نخستین نشست صمیمی و بزرگ خانواده سینمایی استان گلستان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این نشست با هدف تقدیر و تشکر از تلاش های هنرمندان سینماگر و شنیدن صحبت ها، پیشنهادات، انتقادات و دغدغه های هنرمندان استان برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: در این نشست به سه موضوع مهم تشکیل شورای حمایت از تولید فیلم، تشکیل خانه فیلم مستند و برنامه ریزی برای بزرگداشت سینماگران استان در آبان ماه پرداخته شد.

 

یازرلو خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد علاقمندان و هنرمندان سینمایی استان که تمایل به همکاری و حضور داوطلبانه در این سه بخش دارند را به واحد هنری ارشاد گلستان اعلام کنند.

 

وی اظهارداشت: در حال حاضر 400 هنرمند استان گلستان در حوزه سینما فعالیت می کنند که از این تعداد 250 نفر هنرمند فعال سینمایی هستند.

 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به راه اندازی پلاتو در استان، گفت: پیرو سفر وزیر به استان گلستان احداث 4 پلاتوی تمرین و اجرا برای هنرمندان استان ره آورد این سفر بوده است.

 

وی با بیان اینکه این پلاتوها در 4 شهرستان گنبد، مینودشت، علی آباد کتول و بندرگز راه اندازی می شود، افزود: پلاتوها فضایی هستند که هنرمندان رشته های هنری مثل تئاتر، موسیقی و سینمایی می توانند تمرینات خود را در آن انجام دهند.

 

یازرلو اظهارداشت: برای راه اندازی و تجهیز هر پلاتو 30 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و فضاهای غیر کاربردی در مجتمع های فرهنگی هنری به فضاهای تخصصی و کاربردی تبدیل می شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار