برزمینی عدالت آموزشی را اصلی ترین علت بازماندگی تحصیلی در استان برشمرد و گفت: عدالت آموزشی در بسیاری از مناطق کمتر توسعه یافته و محروم وجود دارد.

عدالت آموزشی اصلی ترین علت بازماندگی تحصیلی در گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛«علی برزمینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: علت مختلفی در بروز بازماندگی از تحصیل وجود دارد و مهمترین آن در بعد عدالت آموزشی است.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان ادامه داد: عدالت آموزشی در بسیاری از مناطق کمتر توسعه یافته و محروم وجود دارد، کودکان در این مناطق نمی توانند در کلاس پیش دبستانی به دلیل تحمیل هزینه های مالی شرکت کنند و این مهم منجر می شود وقتی این کودکان وارد مدارس ابتدایی ‎شوند از عقب ماندگی تحصیلی بیشتری نسبت به دیگر دانش آموزان برخوردار بوده و این مهم باعث افت تحصیلی و در نهایت ترک تحصیلی دانش آموزان می شود.

 

برزمینی بیان کرد: نگاه اقلیت ها و قومیت ها، فاصله دور مدارس، مختلط بودن برخی از مدارس از دیگر مواردی است که منجر به بازماندگی تحصیلی در استان گلستان شده است.

 

وی بیان کرد: آمار ها بیانگر آن است که نزدیک به 30 هزار بازمانده تحصیلی در استان گلستان وجود دارد و عمده این افراد در مناطق حاشیه ای شهر و روستاهای محروم حضور دارند.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان یادآور شد: بر این اساس دولت به مناطق حاشیه ای و محروم توجه بیشتری دارد و در این مناطق مدارس تجهیز شده و از تشکل های مردمی نیز درخواست داریم در این حوزه به کمک بیایند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار