دانش آموزان مناطق سیل زده گلستان پس از گذشت یک هفته از آغاز فعالیت مدارس کشور در سال جدید پشت نیمکت کلاس های درس نشستند و با وجود گرفتاری شهرهایشان به خسارت های ناشی از سیلاب ، علم آموزی را از سر گرفتند.

دانش آموزان سیل زده گلستان با یک هفته تاخیر به مدرسه رفتند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیلاب اخیر در کنار تخریب منازل و زیرساخت ها و اراضی کشاورزی، مدارس آق قلا و گمیشان را هم در برگرفت و با توجه به ابعاد گسترده آن، تحصیل در آن برای مدتی متوقف شد.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هفته قبل گفته بود با هدف جلوگیری از خطرات احتمالی حضور دانش آموزان در مدارس سیل زده آق قلا و گمیشان، کلاس های درس این شهرها با یک هفته تاخیر آغاز می شود.
پس از گذشت 24 روز از سال جدید و تخلیه مدارس از گل و لای و سیلاب، دانش آموزان شهرهای سیل زده گلستان با وجود آن که برخی ها هنوز ساکن کمپ های اسکان اضطراری هستند به مدرسه رفتند و سنگر تعلیم و تربیت را رها نکردند.
مراسم بازگشایی مدارس شهرهای سیل زده امروز شنبه در شهرهای آق قلا و گمیشان با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد .
مدیرکل آموزش و پروش گلستان گفت: تعطیلی یک هفته ای مدارس اگر چه موجب تاخیر در تدریس شده اما امیدواریم با همت دانش آموزان و معلمان این تعطیلی جبران شود.
احسان گوهری راد اظهار داشت: در برخی مدارس به دلیل دقت نظر در ارزیابی استحکام بنای آموزشی و یا اسکان برخی از اهالی و امدادگران در آن امکان حضور دانش آموزان همچنان مهیا نیست که این دانش آموزان در شیفت‌های مخالف مدارس دیگر این شهرها به کلاس درس می روند.
وی از ارگان‌های متولی امدادرسانی مناطق سیل زدگان خواست هر چه سریع‌تر محل‌ اسکان جدیدی برای سیل زدگان مهیا کنند تا از ظرفیت مدارس برای علم آموزی استفاده شود.
گوهری راد ادامه داد: در شهرستان آق قلا، دانش آموزان مدرسه شهید مطهری به مدرسه حبیب لی، مدرسه شهید مدنی به مدرسه فاطمیه، مدرسه بنت الهدی به مدرسه مائده، مدرسه حضرت معصومه (س) به مدرسه سمیه و دانش آموزان مدرسه اورکت حاجی با استقرار کانکس در حیاط مدرسه کمینه و دانش آموزان مدرسه کمینه به مدرسه موحد آق قلا انتقال داده شدند.
وی گفت: در شهرستان گمیشان هم مدارس کمینه به شیدایی، امام خمینی (ره) به حاج رجب کلته، فاطمیه به دبستان ایران، وحدت اسلامی به فاطمه زهرا، ترکمن سیمین شهر به حضرت خدیجه کبری، آخوند قلی به کانون فرهنگی تربیتی، کمالی کم گامشلی به آموزشگاه توحید خواجه نفس و مدارس آرخ و بقیه هم در مکان خود دایر هستند.
به گزارش ایرنا فرمانداران گمیشان و آق قلا از فراهم بودن امکان بازگشایی دانشگاه های این شهرها در بیست و چهارم فروردین ماه خبر داده بودند .
گوهری راد تعداد مدارس آسیب دیده از سیل گلستان را 308 واحد آموزشی و خسارت وارد شده را دست کم 260 میلیارد ریال اعلام کرد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار