استاندار گلستان:

استاندار گلستان با بیان این که پرسیدن الفبای توسعه است و دانش آموزان باید پرسشگر و مطالبه گر پرورش یابند، گفت: مدارس باید کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مدارس کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهند

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق شناس صبح دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه تربیت و نبوت شهرستان آق قلا، اظهار کرد: مدارس باید کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که دانش آموزان آینده سازان این کشور هستند و محصول آموزش و پرورش در دانشگاه ها نمایان می شود و محصول دانشگاه ها خود را در جامعه نشان می دهد.

وی ادامه داد: این یک زنجیره به هم پیوسته است و اگر زیر بنای آن درست پایه ریزی نشود آینده کشور شرایط مناسبی نخواهد داشت.

حق شناس گفت: هر پولی که در آموزش و پرورش هزینه می شود به مثابه سرمایه گذاری است و باید در بحران ها به آموزش و پرورش توجه ویژه ای شود.

وی افزود: دانش آموزان در واقع بزرگترین کارخانه ها، بلندترین ساختمان ها و بهترین خیابان ها در کشور محسوب می شوند و در واقع پشتوانه نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی محسوب می شوند.

حق شناس با اشاره به مدارس آسیب دیده از سیل، گفت: خوشبختانه امروز از بحران سیل عبور کرده ایم و با همکاری خیرین ۲۴ مدرسه آسیب دیده در مناطق سیلزده در حال بازسازی است که تاکنون ساخت ۱۷ مدرسه با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی اجرایی شده و قرارداد ساخت سایر مدارس هم در حال انعقاد است.

استاندار گلستان گفت: در کل استان به خصوص در شهرهای سیل زده دانش آموز بدون مدرسه نداریم با تدبیری که انجام شد برخی از مدارس دو شیفت شد ولی دانش آموزان بدون مدرسه نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ما در جنگ تحمیلی، آغازگر نبودیم و تنها در دفاع از خود جنگیدیم، امروز هم اگر چنانچه جنگی در خلیج فارس رخ دهد تنها مدافع هستیم و آغازگر جنگ نخواهیم بود.

گفتنی است امسال ۳۶۲ هزار دانش آموز در حدود سه هزار و ۶۰۰ مدرسه در گلستان تحصیل می کنند.

مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار