اتمام ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل تا نیمه اول مهرماه، افزایش آفت مگس مدیترانه‌ای در باغات غرب استان و بهسازی و مرمت یکی از تکایای قدیمی گرگان به همت خیرین از جمله خبرهای کوتاه امروز چهارشنبه گلستان است.

افزایش آفت مگس مدیترانه‌ای در گلستان و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ استاندار گلستان گفت : ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل تا ۱۵ مهر به مردم مناطق آسیب‌دیده استان تحویل داده خواهد شد.

هادی حق شناس آبگیری سد نرماب را اولویتی اساسی استان دانست و گفت: مخزن سد نرماب ۱۲۵ میلیون متر مکعب یعنی به اندازه سه سد وشمگیر، گلستان و بوستان ظرفیت دارد و تلاش می کنیم آبگیری این سد تا پایان سالجاری آغاز شود.

**

معاون اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت : ۱۳۵ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین حسینی گلستان از مرز مهران تا پس کرانه همدان و از همدان به گلستان آماده خدمت رسانی هستند.

میرشاهی افزود: ۳۵ دستگاه از این اتوبوس ها زائران را از پایانه مهران تا همدان و ۱۰۰ دستگاه هم از همدان به گلستان جابه‌جا می کنند.

**

حق‌نما مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان درباره افزایش آفت مگس مدیترانه‌ای در غرب استان هشدار داد و گفت: هم اکنون بخش زیادی از باغ‌های مرکبات مانند نارنگی، خرمالو و همچنین انار غرب استان درگیر این آفت شده و ضروری است باغداران حتما با مشاهده ریزش میوه‌های سردرختی به کلینیک‌های گیاه پزشکی یا مراکز خدمات مراجعه کنند.

**

فرماندار گالیکش در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان گفت: بنیاد برکت به طرح‌های اشتغالزایی در ۶ روستای شهرستان شامل ینقاق، تنگراه، آقمیش، پادلدل و کیارام تسهیلات پرداخت می‌کند.

حسین مایلی افزود: طرح‌های اشتغالزایی پرورش دام و طیور، زنبورداری، صنایع دستی و فعال سازی گلخانه‌های مقیاس کوچک از طرح‌های مشمول دریافت این تسهیلات است.

**

مدیر دفتر بهسازی و احیا بافت تاریخی گرگان گفت: خیرین هزینه مرمت و بهسازی ضلع جنوبی پیرتکیه در محله سرچشمه بافت تاریخی گرگان را تقبل کردند.

حسین کتولی افزود: از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۳۵ تکیه در پنج محله پاسرو، سرچشمه، دربنو، سبزه مشهد و دوشنبه‌ای در بافت تاریخی گرگان با اعتبارات دولتی و مشارکت متولیان احیا و بهسازی شد.

**

اسکندری مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: سه مددجوی دانش‌آموز گلستانی در کنکور سراسری امسال با کسب رتبه زیر هزار در رشته های دندان‌پزشکی دانشگاه تهران، فنی و الکترونیک دانشگاه صدا و سیما تهران و دبیری ریاضی دانشگاه ساری پذیرفته شدند.

**

قدمنان فرماندار کردکوی گفت: مرکز سرطان شناسی چهار استان گلستان، مازندران،خراسان شمالی و سمنان در زمین اهدایی ۴ هزار متری آقای طیبی یکی از خیران این شهرستان ساخته می شود.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار