رئیس سازمان بسیج رسانه استان گلستان از برگزاری پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در این استان طی دی‌ماه جاری خبر داد.

گلستان دی‌ماه میزبان پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سال 98/ 30 آذر آخرین مهلت ارسال آثار

به گزارش گلستان ۲۴؛ میثم قرایی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 30 آذر ماه جاری است.

وی با اشاره به اهداف جشنواره تصریح کرد: تبیین، توسعه و نهادینه‌سازی مواضع گفتمان اصولی انقلاب اسلامی در مواجهه با جنگ تمام عیار و همه جانبه نرم و نفوذ دشمن، بصیرت بخشی آحاد مردم، حمایت از تولید فاخر رسانه‌ای ارزشی و انقلابی در عرصه رسانه، تقویت روحیه خودباوری اصحاب رسانه، افزایش تولیدات متناسب با اهداف انقلاب اسلامی در رسانه‌ها و ارتقاء آن است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گلستان با اشاره به زمان برگزاری جشنواره ابوذر در استان گلستان ابراز کرد: محدوده زمانی انتشار آثار برای شرکت در جشنواره از 30 آذر سال 1397 الی 25 آذر امسال پیش‌بینی شده است.

به گفته قرایی؛ آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 30 آذر و هفته نخست بهمن ماه جاری است.

وی گفت: گستره جغرافیایی جشنواره استانی بوده و تمامی فعالان رسانه‌ای استان گلستان اعم از رسانه‌های مکتوب و الکترونیک می‌توانند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

قرایی در خصوص قالب‌های ارسال آثار به جشنواره بیان کرد: قالب‌بندی آثار در دو بخش خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، مقاله همچنین عکس خبری، گزارش خبر تصویری، فیلم مستند، نماهنگ، موشن‌گرافی، اینفوگرافی و پادکست پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به موضوعات جشنواره گفت: اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، ترویج فرهنگ قرآن و عترت، دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران، بصیرت و دشمن‌شناسی، بسیج و ۴۰ سال خدمات مردمی، انتخابات، بایدها و نبایدها و انتخاب شایسته از منظر امام راحل و امام خامنه‌ای از جمله محورهای همایش است.

قرایی؛ نقش مسجد و نمازهای جمعه و جماعات در تعمیق و تقویت دستاوردهای انقلاب اسلامی، فضای مجازی فرصت‌ها و تهدیدها و سواد رسانه، سبک زندگی اسلامی-ایرانی، ورزش و سلامت در جامعه، جوانان و نقش آنان در گام دوم انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ وقف، سیل و مدیریت بحران، و بازسازی، شهید شاخص سال98 بسیج رسانه استان شهیده «زهرا قلی پور اردکانی»، تعرض به منابع طبیعی و محیط زیست در استان، مبارزه با مفاسد اقتصادی و نقش رسانه‌های استان را جزو موضوعات دیگر جشنواره عنوان کرد.

قرایی؛ شرایط ارسال آثار به جشنواره را تشریح کرد و افزود: آثار تولیدی شرکت‌کنندگان باید مرتبط با موضوعات جشنواره بوده و این آثار در یکی از رسانه‌های مکتوب یا الکترونیک دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده باشد.

به گفته رئیس سازمان بسیج رسانه استان گلستان؛ رسانه‌های مکتوب شامل مطبوعات استانی، منطقه‌ای و یا کشوری که با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ می‌رسند و رسانه‌های الکترونیک شامل خبرگزاری‌ها پایگاه‌ها و سایت‌های اطلاع‌رسانی و خبری تحلیلی و سایت‌هایی که دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، است.

قرایی بیان کرد: شرکت‌کننده در جشنواره باید زمان تکمیل فرم ثبت‌نام در جشنواره و تعیین موضوع قالب مورد نظر نسبت به پیوست آثار مربوطه و یا ارسال از طریق پست پیشتاز و یا تحویل به صورت حضوری به دبیرخانه و یا پیام‌رسان‌های اجتماعی و سایت جشنواره اقدام کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گلستان ادامه داد: هر فرد می‌تواند حداکثر ۱۰ اثر به دبیرخانه ارسال کند در صورت ارسال آثار، بیشتر آثار اضافی به صورت تصادفی انتخاب و حذف می‌شود در هر اثر باید نام پدیدآورنده آن در رسانه ذکر شود یا در صورت عدم ذکر نام به تایید مدیر مسئول و ممهور به مهر رسانه شود.

قرایی با بیان اینکه ارسال اثر منتشره نباید به صورت بریده نشریه باشد، گفت: باید صفحات کامل آن نشریه که اثر در آن منتشر شده است به دبیرخانه ارسال شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار