رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: طبق آخرین آمار منتشره گلستان جزو هفت استان قطب سرطان کشور نیست اما کمی از میانگین شیوع سرطان در کشور بالاتر هستیم.

گلستان قطب سرطان نیست/ اپیدمی بیماری در مناطق سیل زده نداشتیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا فاضل پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طبق آخرین آمار منتشره از سوی معاون از سوی معاون پژوهشی وزارت بهداشت، گلستان جزو هفت استان قطب سرطان کشور نیست.

وی افزود: میزان شیوع سرطان در دنیا بین ۲۱۰ تا ۲۳۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر بوده اما این میزان در کشور ۱۴۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با این توضیح میانگین شیوع سرطان در ایران بین ۵۰ تا ۶۰ درصد میانگین دنیاست، ادامه داد: در گلستان میانگین شیوع سرطان ۱۴۷ نفر در هر ۱۰۰ هرار نفر استان که هفت مورد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی به موضوع کمبود سه هزار تخت بیمارستانی در استان اشاره و اضافه کرد: در سفر ریاست جمهور در سال گذشته ساخت چهار بیمارستان در گلستان مصوب شد که سیل باعث شد اعتبارات مصوبات سفر با تاخیر اختصاص یابد.

فاضل تصریح کرد: در هفته جاری اختصاص ۱۱.۵ میلیارد تومان برای بیمارستان ۹۶ تختخوابی گمیشان، ۱۸.۵ میلیارد تومان برای بیمارستان ۹۶ تختخوابی گالیکش، ۶.۵ میلیارد برای بیمارستان ۹۶ تختخوابی رامیان و ۲۸.۵ میلیارد تومان برای فاز نخست بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی آیت ا... طاهری گرگان ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: سه زمین در شصت کلاته، میدان تیر (گلشهر) و جلین پیشنهاد شده است و چون ما سازنده نیستیم یکی از این سه زمین باید از سوی شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و سایر نهادها تایید شود.

فاضل همچنین به موضوع وقوع سیل در گلستان اشاره و بیان کرد: با همکاری نیروهای بهداشت و درمان و سایر دستگاه ها علیرغم اینکه گلستان ۴۰ روز درگیر سیل بود اما اپیدمی بیماری در استان شاهد نبودیم و از سوی وزارتخانه مورد تقدیر قرار گرفتیم.

مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار