رئیس ستاد بازسازی بنیادمسکن گلستان ‌با تشریح آخرین وضعیت بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده استان از پایان تعمیرات ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحدمسکونی و پرداخت ۸۳.۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان خبر داد.

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ داوود خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره آخرین وضعیت بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده در مناطق سیل‌زده استان اظهارداشت: مجموع واحدهای خسارت‌دیده در اثر طوفان، رانش زمین و سیل در استان 21 هزار و 112 واحد مسکونی بود که از این تعداد هفت‌هزار و 407 واحدمسکونی تخریبی و بقیه تعمیراتی است.

وی افزود: 7 هزار و 71 واحدمسکونی در شهرهای استان آسیب‌ دید که از این تعداد یکهزار و 325 واحد احداثی و پنج هزار و 746 واحدمسکونی تعمیراتی هستند. در روستاها که خسارت‌ سیل به واحدهای مسکونی بیشتر بود 14 هزار و 41 واحد خسارت دید که از این تعداد 6 هزار و 82 واحد به طور کامل تخریب شد که بخشی از آن در دست ساخت قرار دارد.

رئیس ستاد بازسازی استان با اشاره به معرفی 26 هزار و 299 مالک خسارت‌دیده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی و کمک‌های معیشتی گفت: بانک‌ها تا کنون با 20 هزار و 578 مالک قرارداد منعقد کرده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای بازسازی مناطق سیل‌زده استان 83 میلیارد و 415 میلیون تومان کمک بلاعوض به 17 هزار و 485 مالک خسارت‌دیده پرداخت شده است.

خسروی افزود: تعمیر 11 هزار و 100 واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده استان به اتمام رسیده و مرمت یکهزار و 700 واحد دیگر نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به آغاز ساخت پنج هزار و 482 واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده استان اظهارداشت: آواربرداری سه هزار و 47 واحدمسکونی، اجرای فونداسیون چهار هزار و 354 واحد و اجرای اسکلت دو هزار و 917 واحد به اتمام رسید.

رئیس ستاد بازسازی استان ادامه داد: یکهزار و 352 واحدمسکونی دیگر در مرحله اجرای سقف و 878 واحد دیگر نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارند.

وی گفت: از ابتدای بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده در استان تا کنون بیش از 23 هزار تن سیمان رایگان اهدایی مقام معظم رهبری در مناطق سیل‌زده استان توزیع شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار