مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به حضور گسترده عاشقان حسین (ع) در مراسم اربعین ۹۸ گفت: موکب آستان مقدس امامزادگان استان گلستان ایام اربعین در مرز مهران به مدت ۱۵ روز مستقر می‌شود و روزانه ۱۰۰۰۰ پرس غذا میان زائر توزیع می‌کند.

گلستانی‌ها در مرز مهران روزانه ۱۰۰۰۰ پرس غذا توزیع می‌کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: کاروان کمک‌های مردمی استان گلستان در قالب موکب آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه این استان در ایام اربعین به مدت 15 روز در مرز مهران مستقر می‌شود.

وی افزود: این موکب یک هفته قبل و یک هفته بعد از اربعین بعد از پل زائر و قبل از پایانه مرزی مهران مستقر است تا به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اعزام 150 خادم این موکب به مرز مهران گفت: مردم شیعه و سنی استان گلستان و واقفانی از خارج استان تا کنون بیش از یک میلیارد تومان کمک نقدی برای برپایی این موکب داشتند.

وی ادامه داد: علاوه بر تدارک روزانه 10  هزار وعده غذای گرم برای زائران اربعین حسینی، برپایی خیمه فرهنگی برای پاسخگویی به مسائل شرعی زائران و توزیع اقلام فرهنگی بین آنان، کاروان امدادی و اورژانس، اسکان و غیره نیز در این موکب پیش‌بینی شده است.

سلیمانی‌فرد با بیان اینکه اربعین به یکی از نمادهای وحدت شیعه و سنی تبدیل شده است، گفت: همه مردم از شیعه تا سنی، فقیر و غنی دست به دست هم دادند تا به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی شود و این راهپیمایی بزرگ خاری در چشم دشمنان اسلام خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار