مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: در سطح شهرستان 4 هزار و 800 دستگاه ادوات کشاورزی شامل کمباین و تراکتور وجود دارد که تاکنون یک‎هزار و 950 دستگاه از این ادوات پلاک‎گذاری شده است.

1950 دستگاه اداوت کشاورزی گنبدکاووس پلاک‎گذاری شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامعلی نورا صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: یک‎هزار و 350 دستگاه ادوات کشاورزی نیز از طریق کارخانه و به محض خروج از کارخانه پلاک‌گذاری شده و یک‎هزار و 500 دستگاه نیز تشکیل پرونده داده و در انتظار پلاک‎گذاری هستند.

*  2174 انبار در سامانه جامع انباری ثبت شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس گفت: در حال حاضر به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و دپوی آن 2 هزار 174 انبار موجود در شهرستان در سامانه جامع انباری ثبت شده و یک‎هزار و 942 باب انبار دیگر در انتظار تایید بوده و 232 باب انبار نیز تایید نهایی برای ثبت در این سامانه شده است.

خلیل رجبلی با اشاره به مشکلات موجود در زمان ثبت انبارها در این سامانه اظهار کرد: متاسفانه هر شخصی با ارائه کد پستی برای ثبت انبار می‎تواند وارد سیستم شده و تا یک‌ماه فرصت دارد تا برای تایید به اداره صنعت و معدن مراجعه کند.

وی تصریح کرد: اگر در این مدت شخص به صنعت و معدن مراجعه نکند سامانه به صورت خودکار این ثبت را غیرفعال می‎کند که همین امر سبب می‎شود افراد سودجو ماهی یکبار کد پستی جدید وارد کرده و به صورت قاچاق کالای خود را دپو و یا عرضه کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات این سامانه این است که با ثبت کلمه «انبار» ثبت‎نام انجام می‎شود و امکان گزارش‎گیری در مورد مکان انبار و یا نوع بار و واحد مورد استفاده وجود ندارد.

وی تاکید کرد: فعال‎ترین کارگروه قاچاق کالا و ارز شهرستان کارگروه حمایت از تولید داخلی این اداره است که از ابتدای سال تاکنون پنج جلسه برگزار کرده و 32 مصوبه تعیین شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: در جلسه کمیسیون کالا و ارز قاچاق شهرستان کارگروه‎های فرهنگی، حمایت از تولید داخلی، قاچاق کالاهای سلامت‎محور و کارگروه آموزشی فعالیت دارند.

فرزانه جعفری اظهار کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و ارز به موضوعات مهمی مانند ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها، پلاک‎گذاری ادوات کشاورزی و کارگاه‎های آموزشی توجه خاص شده است.

وی تصریح کرد: به منظور سهولت کار پلاک‎گذاری و رفع مشکلات زمانی، مالی و مکانی کشاورزان برای پلاک‎گذاری ادوات خود از پلیس راهور و جهاد کشاورزی انتظار حمایت و مساعدت بیشتری در این زمینه می‎رود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار