مدیرکل استاندارد گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۳ آسانسور، باسکول و وسایل شهربازی در گلستان پلمب شد.

پلمب ۴۳آسانسور ووسایل شهربازی درگلستان/صدور۵۰پروانه استانداردجدید

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمود فرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ۴۲۰ واحد تولیدی در سطح استان داریم که در حوزه استاندارد قرار می گیرند و ۹۵۰ فرآورده هم مشمول اجرای استانداردهای اجباری هستند.

وی با بیان این که امسال تدوین و تجدیدنظر و بازنگری ۷۵ استاندارد ملی را در دستور کار قرار دادیم، افزود: طی ۶ ماهه امسال ۱۲ هزار نفر ساعت آموزش به جامعه هدف (مدیران کنترل کیفیت، کارشناسان استاندارد و دانشجویان و کارکنان) ارائه شد.

فرمانی گفت: از ابتدای سال ۵۵۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد و ۵۰ پروانه استاندار جدید در استان صادر شده است.

وی همچنین گفت که یکی از شرکت های گلستان به عنوان هفتمین شرکت در واحدهای تولیدکننده صنایع غذایی در کشور با حضور ناظر حلال توانست پروانه حلال دریافت کند.

فرمانی ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال حدود ۶۰۰ بازرسی فنی از واحدهای تولید تحت پوشش خود انجام دادیم و حدود ۹۰۰ نمونه برداری انجام شد.

وی بیان کرد: کارشناسان استاندارد گلستان حدود ۶ هزار بازرسی از سطح بازار داشتند تا بررسی کنند کالای بدون علامت استاندارد عرضه نشود.

فرمانی بیان کرد: همچنین یک نوبت کل نازل های جایگاه های عرضه سوخت را بازرسی کردیم و قریب ۳۰۰ باسکول سنگین جاده ای مورد آزمون قرار گرفت.

وی همچنین از بازرسی دو هزار و ۵۰۰ وسیله سنجش سبک اعم از ترازو در واحدهای صنفی خبرداد.

مدیرکل استاندارد گلستان با بیان این که طی این مدت پروانه ۱۸ آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده تمدید شد، افزود: در مجموع ۴۳ آسانسور، باسکول و وسایل شهربازی پلمب شد.

فرمانی اضافه کرد: ۵۰ گزارش از سامانه های رسیدگی به شکایت، سامد و یا به صورت پیامکی دریافت کردیم که ۴۲ مورد آن رسیدگی و بسته شده و بقیه هم در دست رسیدگی کرد.

وی همچنین گفت: یکم آبان همایش بزرگداشت جهانی استاندارد با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استاندارد در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار