مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلاله از افزایش کشت پاییزه چغندرقند در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت چغندرقند در شهرستان کلاله نسبت به سال گذشته هفت برابر افزایش یافت.

افزایش 7 برابری کشت چغندرقند در کلاله

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی علیزاده صبح امروز درخصوص بیمه محصولات کشاورزی در شرق استان گلستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان کلاله شاهد رشد هفت برابری کشت پاییزه چغندرقند نسبت به سال گذشته در سطح اراضی کشاورزی شهرستان کلاله بودیم.        

وی از کشت پاییزه چغندرقند در شهرستان کلاله خبر داد و تصریح کرد: سال زراعی جدید در شهرستان کلاله آغاز شد و خوشبختانه کشاورزان این شهرستان از کشت محصولات پاییزه استقبال بسیار خوبی کردند و قرار است به صورت ویژه کشت چغندرقند در این شهرستان صورت گیرد.

*توزیع بذر کلزا در کلاله آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلاله ابراز کرد: در سال جاری میزان کشت پاییزه چغندرقند در سطح اراضی کشاورزی شهرستان کلاله حدود هفت برابر سال گذشته است.

علیزاده در خصوص دانه روغنی کلزا ابراز کرد: از یک ماه قبل قرارداد را آغاز کردیم و کشاورزان به سازمان جهادکشاورزی این شهرستان مراجعه کردند و قرارداد را بستند و توزیع بذر کلزا را در سطح شهرستان آغاز کردیم.

وی در خصوص گندم گفت: قرار است قراردادهایی با کشاورزان در زمینه کشت گندم منعقد شود کشاورزان در نظر داشته باشند که حتما بذرهای خودشان را از مراکز معتبری که از طریق جهادکشاورزی تعیین شده است، تهیه کنند.

* محصولات زراعی گندم، کلزا و چغندرقند تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار می‌گیرند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلاله در خصوص بیمه محصولات کشاورزی در شرق استان گلستان اظهار کرد: کشاورزی یک سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیری است و شهرستان کلاله نیز از این امر مستثنی نیست و اراضی این شهرستان به صورت مستمر دچار خسارت شده است موضوعات سیل، خشکسالی، سرمازدگی و غیره را در اراضی کشاورزی تجربه کردیم.

علیزاده افزود: قطعا بیمه محصولات کشاورزی به کشاورز کمک می‌کند که ریسک سرمایه‌گذاری برای کشاورزان کمتر شود و خوشبختانه در سال جاری این اتفاق در حال انجام است و محصولات زراعی گندم، کلزا و چغندرقند و غیره تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار می‌گیرند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار