مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش:

مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: در مدارس تازه تأسیس ابتدایی کلاس درس تربیت بدنی ایجاد می شود.

کلاس درس تربیت بدنی در مدارس کشور دایر می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد جعفری اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش به عنوان مسئول نظام تعلیم و تربیت مسئولیت سنگینی برای تربیت دانش آموزان به ویژه در ساحت زیستی- بدنی بر عهده داریم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به جوانان در سه حوزه تحصیل، تهذیب و ورزش گفت: در تمامی اسناد بالادستی جایگاه تربیت بدنی و سلامت به خوبی دیده شده است.

جعفری ضمن اشاره به سیاست مدرسه محوری ادامه داد: تمام اتفاقاتی که در آموزش و پرورش مد نظر ماست باید در مدرسه ظهور و بروز پیدا کند.

وی ادامه داد: درس تربیت بدنی نمی تواند جوابگوی نیازهای ورزشی دانش‌آموزان باشد و از این رو فعالیت های مکمل فوق برنامه درون مدرسه ای طراحی شده است.

طبق گفته جعفری ۳۳ هزار معلم تخصصی تربیت بدنی در کشور فعالیت می کنند.

وی با اشاره به ارسال تجهیزات ورزشی در قالب پروژه مهر برای شهرستان های کم برخوردار گفت: تلاش کردیم تا با جذب اعتبارات خوبی که در این زمینه صورت گرفت اقلام و تجهیزات ورزشی را به شهرستان های هدف قبل از بازگشایی مدارس ارسال کنیم.

وی ادامه داد: در بخش فضاهای ورزشی اولویت ما ساخت فضای ورزشی بزرگ نیست و همه هدف ما ساخت فضاهایی در داخل مدرسه و بر اساس نیاز مدرسه است.

جعفری افزود: از این به بعد در مدارس جدیدالاحداث ابتدایی کلاس درس تربیت بدنی با استانداردهای مورد نظر ایجاد خواهد شد.

وی از ایجاد ۱۸ کلاس درس تربیت بدنی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ضمن پیگیری کلاس های درس تربیت بدنی تلاش خواهیم کرد تا طرح حیاط پویا را به طرح مدرسه پویا با هدف ایجاد و نشاط و پویایی در مدارس تغییر داده و ایجاد کنیم.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار