سرپرست بیمه سلامت گلستان درهمایش بیمه سلامت گفت: گلستان در بین 6 استان پایلوت اجرای طرح های استقرار طرح های سازمان الکترونیک بیمه سلامت پیشرو بوده و دارای جایگاه مطلوبی است.

جایگاه مطلوب گلستان در اجرای پروژه های استقرار سازمان الکترونیک بیمه سلامت

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهرداد کمانگری در همایش بیمه سلامت اظهار کرد: 70 درصد بیمه شدگان در استان گلستان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی با بیان اینکه هزار و 700 نفر از بیماران خاص به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: 950 موسسه دولتی و غیر دولتی نیز تحت قرارداد با بیمه سلامت قرار دارند.

وی تصریح کرد: پرداختی های پزشکان در بخش خصوصی تا تیر 98، داروخانه ها و پاراکلینیک ها تا مرداد 98 و بیمارستان های دولتی دانشگاهی تا تیر 98 به صورت قطعی پرداخت شده است.

کمانگری بیان کرد: چهار طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری، نسخه نویسی الکترونیک، استحقاق سنجی و نظام ارجاع الکترونیک در گلستان اجرا شده و جایگاه استان در کشور در این زمینه ها بالاست.

وی گفت : استقرار سازمان الکترونیک در کل کشور از اهداف سازمان بیمه سلامت است که در این راستا 4پروژه به صورت پایلوت در 6 استان در حال اجرا است که گلستان از استان های پیشرو  دراجرای این طرح ها میباشد.

وی اضافه کرد: تبادل الکترونیک اسناد بستری بین بیمارستان و اداره کل بیمه سلامت یکی از این پروژه ها است که در 14 بیمارستان از مجموع 16 بیمارستان دانشگاهی استان در حال اجرا است و حدود 98 درصد اسناد در سه ماه تیر، مرداد و شهریور به صورت الکترونیک تبادل شده است.

سرپرست بیمه سلامت یادآور شد: نسخه نویسی الکترونیک یکی دیگر از پروژه های در حال اجرا است که در تمام شهرهای استان به غیر از گرگان و در 117 موسسه که دارای پزشک، داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی می باشد، در حال انجام است.

وی گفت: استحقاق سنجی  از ابتدای سال به صورت فراگیر در تمام بیمارستان های دانشگاهی اجرا شده است و بیمه شدگان در صورت مراجعه به مراکزدرمانی با استفاده از کد ملی مورد استحقاق سنجی قرار میگیرند  و گلستان تنها استان اجرا کننده این طرح تا سطح یک است که در مراکز درمانی روستایی نیز اجرا میشود.

/برنا

ارسال نظر

آخرین اخبار