سرپرست بیمه سلامت گلستان گفت: گلستان پایلوت اجرای چند طرح سازمان الکترونیک بیمه سلامت است.

گلستان پایلوت اجرای چند طرح سازمان الکترونیک بیمه سلامت
به گزارش گلستان ۲۴؛ مهرداد کمانگری در حاشیه مراسم زنگ هفته بیمه سلامت در گرگان گفت:گلستان در بین ۶ استان پایلوت اجرای طرح‌های استقرار سازمان الکترونیک بیمه سلامت پیشرو و در این مورد دارای جایگاه مطلوبی است.

او افزود گفت: ۷۰ درصد بیمه شدگان در استان گلستان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

کمانگری با بیان اینکه هزار و ۷۰۰ نفر از بیماران خاص به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: ۹۵۰ موسسه دولتی و غیر دولتی نیز تحت قرارداد با بیمه سلامت قرار دارند.

او ادامه داد: پرداختی‌های پزشکان در بخش خصوصی تا تیر ۹۸، داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها تا مرداد ۹۸ و بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی تا تیر ۹۸ به صورت قطعی پرداخت شده است.

کمانگری بیان کرد: چهار طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری، نسخه نویسی الکترونیک، استحقاق سنجی و نظام ارجاع الکترونیک در گلستان اجرا شده و جایگاه استان در کشور در این زمینه‌ها بالاست.

او گفت: استقرار سازمان الکترونیک در کل کشور از اهداف سازمان بیمه سلامت است که در این راستا ۴ طرح به صورت پایلوت در ۶ استان در حال اجرا است که گلستان از استان‌های پیشرو دراجرای این طرح هاست.

او اضافه کرد: تبادل الکترونیک اسناد بستری بین بیمارستان و اداره کل بیمه سلامت یکی دیگر از این طرحهاست است که در ۱۴ بیمارستان از مجموع ۱۶ بیمارستان دانشگاهی استان در حال اجرا است و حدود ۹۸ درصد اسناد در سه ماه تیر، مرداد و شهریور به صورت الکترونیک تبادل شده است.

سرپرست بیمه سلامت گلستان گفت: نسخه نویسی الکترونیک یکی دیگر از طرح‌های در حال اجرا است که در تمام شهر‌های استان به غیر از گرگان و در ۱۱۷ موسسه که دارای پزشک، داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی می‌باشد، در حال انجام است.

او گفت: استحقاق سنجی از ابتدای سال به صورت فراگیر در تمام بیمارستان‌های دانشگاهی اجرا شده است و بیمه شدگان در صورت مراجعه به مراکزدرمانی با استفاده از کد ملی مورد استحقاق سنجی قرار میگیرند وگلستان تنها استان اجرا کننده این طرح تا سطح یک است که در مراکز درمانی روستایی نیز اجرا میشود.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار