فرمانده سپاه نینوا در یادواره شهدای ورزشکار:

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه بسیج از مردم، با مردم و برای مردم است، گفت: «بسیج» سنگر مستحکم و سد بلای انقلاب اسلامی است.

بسیج سد بلای انقلاب اسلامی است/ 281 شهید ورزشکار گلستان الگوی غیرت و قهرمانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین معروفی در یادواره شهدای ورزشکار استان گلستان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: 281 شهید ورزشکار استان گلستان الگوی غیرت و قهرمانی هستند، سه مولفه شهیدان ما در ایمان، بصیرت و صبر بود، شهدای ورزشکار اهل نمازشب بودند و به معنای واقعی غیرت پهلوانی داشتند.

وی با اشاره به گستره جغرافیایی تفکر و فرهنگ بسیجی گفت: هیچ کسی فکر نمی‌کرد دوراندیشی امام راحل خارج از جغرافیای ایران در قالب بسیج بسط و گسترش پیدا کند، فرهنگ و تفکر بسیجی ریشه در تفکر عاشورایی دارد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از مهمترین شاخصه‌های تفکر بسیجی را در مکتبی بودن، انقلابی بودن و مردمی بودن عنوان کرد و افزود: بسیج سازمان نظامی نیست بلکه فکر، جریان و فرهنگ است، بسیج برگرفته از مکتب وحی و از نهضت حسینی و علوی است، انسان‌هایی که در مکتب بسیج عشق‌بازی می‌کنند در مکتب عاشورایی هستند.

معروفی ادامه داد: بسیج به معنای عاشورایی فکر کردن، حسینی فکر کردن، عباس‌گونه بودن و تفکر زینبی داشتن است، در حقیقت بسیج از مردم، با مردم و برای مردم است.

وی با بیان اینکه بسیج سنگر مستحکم و سد بلای انقلاب اسلامی است، از بسیج به عنوان بن‌بست شکن یاد کرد و گفت: در مکتب اسلام و اهل بیت (ع) هیچ بن بستی وجود ندارد، بزرگترین ائتلاف در مقابل امام حسین (ع) و 72 یار وفادارش شکل گرفت اما آنها در برابر 20 الی 30 هزارنفر دشمن قدّار ایستادگی کردند، ترسو و بزدل نشدند و در تاریخ بشری ماندگار شدند این همان تفکر آرمانی بسیج است.

معروفی تاکید کرد: در فرهنگ بسیج، انسان‌های دلداده چیزی را از دست نمی‌دهند، جان می‌دهند و حقیقت را به دست می‌آورند، و امروز ما در برابر عظمت 281 شهید ورزشکارمان زانوی ادب می‌زنیم، ما باور به حقیقت و بزرگی شهدا داریم، تفکر آنها به ما عزت و بزرگی داد و صاحب عقیده پایدار کرد.

وی با بیان اینکه تفکر بسیج و شهیدان، سیاسی کاری نیست، گفت: بسیج سیاسی است اما سیاست‌زده نیست، بسیج نوعی جریان‌شناسی است اما حزبی و گروهی نیست، بسیج متعلق به انقلاب اسلامی است و شهیدان هم متعلق به انقلاب اسلامی و آحاد ملت ایران هستند چراکه اقتدار امروز و امنیت کشورمان مرهون خون پاک شهیدان است.

معروفی با تاکید بر اینکه شهیدان بزرگترین مولفه قدرت انقلاب اسلامی هستند، افزود: شهدا برای غیرت، جان دادند و ما از شهدا توان می‌گیریم که از ناموس‌مان دفاع کنیم، ما ناموس پرست هستیم و اجازه نمی‌دهیم احدی به ناموس کشورمان چشم بدوزد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: 196 هزار بسیجی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردیم تا ناموس کشورمان حفظ شود و سرمان بالاست.

معروفی خطاب به جوانان ورزشکار تاکید کرد: همه در محضر خدا و شهیدان هستیم، فراموش نکنیم که شهدا باارزش ترین سرمایه زندگی خود را خرج انقلاب کردند تا ما در آرامش باشیم، کسانی که خود را با ماهواره تنظیم می‌کنند و فرهنگ غرب در نوع پوشش آنها ظاهر شده بدانند که ما آنها را دوست داریم، شما هم مانند فرزندانمان هستید اما سعی نکنید که خواست دشمن را برآورده کنید.

وی ادامه داد: اگر شما در شهر احساس ناامنی کنید ما جانمان را برای امنیت شما می‌دهیم، شما جگرگوشه‌های ما هستید مگر می‌توانیم بی‌تفاوت باشیم اما به حرمت خون شهیدان دامان خود را پاک نگه داریم.

معروفی با بیان اینکه بسیج حق‌گوست و غیرمحافظه‌کار است، گفت: غیرمحافظه کار به معنای آن است که به وضع موجود راضی نیست و به دنبال پیش برندگی است.

وی خطاب به ورزشکاران با بیان اینکه رتبه طلای شما غیرت ملت ایران است، ابراز کرد: شما ورزشکاران که پرچم ایران را در سرزمین کفر بالا می‌برید ارزش کارتان کمتر از شهدا نیست، شما هم عزت و اقتدار ایران را در حوزه ورزش به نمایش می‌گذارید.

معروفی با بیان مشکلات معیشتی مردم گفت: ملت سختی دارد، مشکل معیشت دارد اما هیچگاه عزت، قدرت و شوکت و امنیت خود و کشورش را نمی‌فروشد و در زمین دشمن بازی نمی‌کند، ملت ما هوشمند است.

وی با قدردانی از اجتماع باشکوه مردم ولایتمدار گرگان در لبیک به فرمان امام خامنه‌ای بیان کرد: حضور باشکوه مردم نشان از عمق فهم و دلسوزی مردم نسبت به ارزشهای انقلاب اسلامی دارد.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار