استاندار گلستان از پرداخت حدود ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: این تسهیلات می‌تواند زمینه رونق تولید و اشتغال را در استان فراهم کند.

۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی گلستان پرداخت می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق‌شناس شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه توجه به تولید و اشتغال اولویت اصلی دولت است اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای برطرف کردن مشکل تولیدکنندگان همکاری کنند و اجازه ندهند واحد تولیدی به علت برخی مشکلات مالی به تعطیلی کشیده شود.

وی با اشاره به عملکرد استان در اجرای طرح رونق تولید گفت: طرح رونق تولید امسال حدود دو ماهی است که شروع شده با این حال تاکنون 209 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بنگاه‌های اقتصادی استان پرداخت شده است.

به گفته حق‌شناس استان گلستان رتبه پنجم کشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید را کسب کرده و حدود 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای 400 واحدتولیدی نیز مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: باید با کمک به واحدهای تولیدی در استان ارزش افزوده ایجاد کنیم و درآمد سرانه مردم روستایی و شهری را افزایش دهیم.

استاندار گلستان تقویت صنایع‌تبدیلی را یکی دیگر از اولویت‌های توسعه استان برشمرد و گفت: با رونق این صنایع جلوی خام‌فروشی گرفته می‌شود. با اینکه گلستان در بسیاری از محصولات مهم رتبه‌های برتر کشور را دارد اما به علت خام‌فروشی نتوانسته از این مزیت برای توسعه اقتصادی بهره ببرد.

وی در بخش دیگر سخنانش با قدردانی از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به‌ویژه برای جبران خسارت‌های سیل در استان اعلام کرد: پس از سیل تاکنون نزدیک به 700 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در بخش‌های مختلف به‌سیل‌زدگان پرداخت شده که می‌تواند اوضاع اقتصادی مردم در این مناطق را بهبود ببخشد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار