معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز صددرصد قلع بنا می‌شود از شناسایی 2 هزار و 500 واحد مسکونی غیرمجاز خارج از بافت روستا در این استان خبر داد.

شناسایی 2500 مسکن غیرمجاز خارج از بافت روستایی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ میرمحمد غراوی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: در محورهای «ناهارخوران به زیارت» و «زیارت به سمت آبشار»، «توسکستان» و «توشن» موارد زیادی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز خارج از بافت وجود دارد که به هیچ عنوان ساخت و ساز در آن جا مجاز نیست.

وی با تاکید بر اینکه صددرصد ساخت و سازهای خارج از بافت روستا تخریب می‌شود، تصریح کرد: در برخورد با متخلفان کوتاه نخواهیم آمد، ممکن است امروز به سراغ آن‌ها نیاییم؛ اما به زودی قانون در راستای صیانت از منابع ملی برای این دسته از متخلفان اجرا می‌شود.

* شناسایی 2 هزار و 500 واحد مسکونی غیرمجاز خارج از بافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: واحدهای مسکونی خارج از بافت جزو منطقه حفاظت شده و مستثنیات اشخاص نیستند، همه آنها در معرض تخریب هستند.

غراوی با اشاره به شناسایی 2 هزار و 500 واحد مسکونی غیرمجاز خارج از بافت تصریح کرد: به این واحدها خدمات آب، برق و گاز ارائه نمی‌شود، هر هفته ۳۰ الی ۴۰ مورد تخریب بنای غیرمجاز در استان داریم.

وی با بیان اینکه بنای غیرمجاز خارج از بافت  در مسیر گردشگری و تفرجی است، گفت: در این مناطق امکان استقرار سکونتگاه موقت و دائم وجود ندارد، طبق ماده ۹۹ و ۱۰۰ هر ساخت و ساز غیرمجاز منجر به قلع بنا می‌شود بنابراین هر کسی در خارج از بافت اقدام به سرمایه‌گذاری کند به وقت‌اش با آنها برخورد می‌شود.

* دهیاران گلستان با جدیت بیشتری در حوزه نظارت بر ساخت و سازها اقدام کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از دهیاران خواست تا با جدیت بیشتری در حوزه نظارت بر ساخت و سازها اقدام کنند و گفت: نظارت از سوی بخشداران باید بیشتر و با دقت بالاتری انجام شود تا وضعیت از این بدتر نشود.

غراوی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خارج از بافت روستا به صورت غیرمجاز ساخته شده است، افزود: آنهایی که پروانه ساخت دارند و مدارک لازم را ارائه کردند پرونده آنها در حال رسیدگی است.

وی بیان کرد: همه پرونده‌های ساخت و ساز غیرمجاز به سمت قلع بنا می‌روند، متاسفانه برخی افراد با زیر پا گذاشتن ضوابط قانونی و غارت ثروت سبز جنگلی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز خارج از بافت کرده و خانه دوم در تفرجگاه‌های تفریحی ایجاد کردند و می‌خواهند منطقه تفرجی را تبدیل به منطقه روستایی که این غیرمجاز است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار