هزارجریبی با بیان اینکه در صورت شدت بارش ها در استان گلستان مجددا شاهد سیل در این استان خواهیم بود، گفت: لایروبی رودخانه ها و سدها در این استان سطحی و ضعیف بوده است.

لایروبی رودخانه ها و سدها در استان گلستان سطحی بوده است/ در صورت شدت بارش ها شاهد سیل در استان گلستان خواهیم بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ نبی هزارجریبی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد اقدامات انجام شده در استان گلستان برای جلوگیری از وقوع سیل مجدد گفت: سیلی که در ابتدای سال 98 در استان گلستان جاری شد، خسارات زیادی به این منطقه وارد کرد. بعد از این سیل قرار شد یک سری اقدامات تخصصی و علمی از سوی دستگاه های مختلف در این استان انجام شود تا اگر مجددا بارش های زیادی در استان شاهد باشیم، منجر به وقوع سیل نشود.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه کارهای تخصصی و علمی ای که باید انجام می شد، انجام نشد و مسیرهایی که باعث عقب راندن ما در آق قلا می شدند، هنوز سر جایشان است. کمربندی و راه آهن اینچه برون که باعث می شدند آب عبور کند همچنان سر جایشان است، پل هایی که قرار بود احداث شود احداث نشده است، رودخانه های گرگان و قره سو آن گونه که باید لایروبی نشدند.

 

وی با بیان اینکه لایروبی رودخانه ها در استان به صورت ضعیف و سطحی انجام شده است به گونه ای که مورد قبول نیست، گفت: سد وشمگیر که 90 میلیون متر مکعب توان ذخیره سازی آب دارد، لایروبی نشد. در حال حاضر ذخیره آب در این سد 30 میلیون لیتر است و 60 میلیون لیتر آن گل و لای است. از سال 47 که این سد احداث شده است تا الان لایروبی نشده است. در حال حاضر که آب آن خالی شده است، وزارت نیرو اقدام به لایروبی آن نمی کند.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا اگر در ماه های باقیمانده از سال 98 همانند ابتدای این سال شاهد بارندگی و بارش ها باشیم در این استان سیل خواهد آمد و باعث خسارات زیادی به منازل و زمین های کشاورزی می شود.

 

وی تاکید کرد: راهکار اساسی برای مقابله با سیل در استان گلستان لایروبی رودخانه هاست که ما بارها به استاندار و وزیر نیرو نیز تذکر دادیم اما اقدامات اساسی انجام نشده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار