مدیرکل بنیاد گلستان اظهار داشت؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت جامعه امروز است و جانبازان بهترین مروجین این فرهنگ غنی هستند.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت جامعه امروز است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایثار واحد گلستان، اسرافیل وزیری به همراه حجت‌الاسلام‌والمسلمین هنرمند مدیرکل مددکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با پدر شهید جاوید الاثر حکیم حسن قاسمی و جانباز 50 درصد مله اونق ضمن تقدیر از صبر و پایداری خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، گفت: بی‌شک ایثار و ازخودگذشتگی خانواده‌های شهدا و جانبازان کمتر از رشادت‌های آنان در 8 سال دفاع مقدس نیست.
وی افزود: شهدا با الگو گرفتن از اهل‌بیت (ع) برای مقابله با باطل و دفاع از حق جهاد کردند و صبر و بردباری خانواده‌های آنان ادامه‌دهنده راه حضرت زینب (س) و صبر کنندگان بر حماسه عاشورا است.
مدیرکل بنیاد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که باید یاد حقیقت و خاطره‌ شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمنان، زنده نگه داشت افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی باید بدانند جوانانی که برای دفاع از خاک میهن خون می‌دهند را نمی‌توان با تهدید و تحریم ترساند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بزرگ‌ترین یادگاران دفاع مقدس هستند بیان کرد: تجلیل و تکریم از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس کوچک‌ترین قدمی است که می‌توان برای این عزیزان برداشت و این اقدام باید به یک فرهنگ بین مسئولین تبدیل شود.
وی تأکید کرد: امنیت و آرامش امروز کشور مدیون خون شهداست و ما خدمتگزاران خانواده این عزیزان هستیم و باید یاد و راه آن‌ها را زنده نگهداریم.
وی افزود: دیدار و گفتگو با جانبازان موجب افزایش روحیه جهادی مدیران می‌شود و به ما در مسیر خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات آنان یاری می‌رساند.
مله اونق در تاریخ 1 فروردین 1339 در شهرستان آق‌قلا دیده به جهان گشود و در تاریخ 16 آذر 1359 در منطقه پل کرخه با اصابت ترکش به‌پای چپ، شکم، بازو و دست چپ به درجه جانبازی نائل گشت.
شهید حکیم حسن قاسمی در تاریخ 15 شهریور 1345 در شهرستان آق‌قلا دیده به جهان گشود و در تاریخ 26 شهریور 1366 در منطقه سومار براثر ترکش به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار