استاد دانشگاه آزاد اسلامی اصلاح الگوی مصرف را گام نخست رسیدن به اقتصاد مقاومتی نام برد و اظهار کرد: این مهم با همکاری مردم و مسئولان محقق می شود.

اصلاح الگوی مصرف گام نخست رسیدن به اقتصاد مقاومتی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان، کارگاه اصلاح الگوی مصرف با محوریت گام دوم انقلاب با همکاری موسسه فرهنگی هنری ره پژوهان استرآباد در برنامه نشست جنبی سیزدهمین نمایشگاه کتاب گلستان برگزار شد.

محمد حاجیلری، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول در این نشست اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در دو جاکاربرد دارد یکی برای مواقعی که فشار اقتصادی بر کشور وجود دارد و دوم برای آمادگی کشور برای جهش و رشد.

وی افزود: اگر می خواهیم رشد کنیم باید اقتصاد مقاومی داشته باشیم و اگر اقتصاد مقاومی داشته باشیم نیاز نیست سر تعظیم مقابل استکبار و دشمنان فرود بیاوریم. اقتصاد مقاومتی از این حیث می تواند مهم باشد که برنامه اقتصادی کشور را در برابر تحریم ها بیمه کند و اکتفای کشور را به بیگانگان به حداقل ممکن می رساند.

حاجیلری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تولید کار و سرمایه گذاری ملی را افزایش می دهد، افزود: ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی در این است که دشمن نتواند کشور ما را از صنعتی شدن باز دارد چرا که دشمن نمی خواهد کشور ما صنعتی شود و به رشد علمی بالا دست پیدا کند.

وی تصریح کرد عزتمندی مقاوم سازی اقتصاد هم ریشه در این عامل دارد اگر مصرف کشور در ابعاد مختلف کنترل و مدیریت شود قطعا می توانیم اقتصادمان را مقاوم سازی کنیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف است، در واقع نکته شروع اقتصاد مقاومتی مصرف است اگر مصرف ما زیاد نباشد اگر بیشتر از آنچه را که تولید می کنیم مصرف نکنیم نیازی به کشورهای غربی پیدا نمی کنیم و آن ها هم نمی توانند به ما فشار بیاورند که فلان کار را انجام دهید تا ما فلان کار را برای شما انجام دهیم. اگر مصرفمان کنترل و اصلاح شود قطعا وابستگی ما کمتر خواهد شد.

حاجیلری ادامه داد: مقام معظم رهبری قبل ازاینکه بحث اقتصاد مقاومتی را به شکل جدی آغاز کنند یک سال را به این نام نامگذاری کردند تا در فرهنگ مردم نهادینه شود.

وی گفت: اصلاح فرهنگ اقتصادی دروحله نخست بر عهده مدیران و مسئولان است اما در ادامه مردم هم باید همکاری کنند تا بتوانیم اصلاح الگوی مصرف را در کشور محقق کنیم.

حاجیلری ادامه داد: اسراف یعنی تجاوز و از حد گذراندن از چیزی ، چه در خوردن چه در صحبت کردن و چه در فعالیت های دیگر اگر تجاوز کنیم از میزانی که سهم ماست، اما تعریف کلی آن خارج شدن از حد اعتدال است اگر کسی در موضوعی بیش از حد اعتدال عبور کند می گوییم اسراف کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار