فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: آمریکایی‎ها نه حاج‎قاسم که جان ملت ایران را زدند و قلب، شرف و بزرگی ملت ایران را هدف قرار دادند.

آمریکا با شهادت سردار سلیمانی جان ملت ایران را هدف قرار داد/ دشمن منتظر انتقام جبهه اسلام و مقاومت باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سردار حسین معروفی امشب در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان با تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سابقه آشنایی بنده با سردار شهید سلیمانی به سال 1361 برمی‎گردد، 37 سال با ایشان در ارتباط بودم و 16 سال فرمانده مستقیم بنده بودند.

*سردار سلیمانی تندیسی از ادب و عرفان بود

وی ادامه داد: سردار سلیمانی صرفاً فرمانده نبود و یک استاد بود و تندیسی از ادب و عرفان بود، ایشان تک تک شهدا و رزمندگان را می‎شناخت و ارتباطات رزمندگان با حاج قاسم سرشار از صمیمت و رفاقت بود و مانند فرمانده و زیردست نبود.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تأکید کرد: حق سردار سلیمانی جز شهادت نبود اما سختی آن برای ما است، عاقبت‎بخیری سخت است ایشان همیشه به ما می‎گفت دعا کنید عاقبت‎بخیر شویم و عاقبت‎بخیری با شهادت باشد و در راه امام حسین (ع) پاره‎پاره شوم.

معروفی با بیان اینکه سردار سلیمانی حسینی بود و در سرزمین امام حسین (ع) نیز حسینی شد، بیان کرد: پیام مقام معظم رهبری پیامی غنی و دارای واژه‎های بسیار دقیق بود که بدون تعارف بیان شده بود، تبریک شهادت سردار سلیمانی در پیام معظم‎له به این معنا است که حق حاج قاسم شهادت بود و کمتر از شهادت نباید رخ می‎داد و تسلیت معظم‎له به معنای نداشتن چنین شخصیتی است، گرچه شخصیت‎های دیگر جایگزین حاج قاسم هستند و توسط این شهید بزرگوار تربیت شدند اما حاج‎قاسم بوی خاصی داشت.

*جهان اسلام به سردار سلیمانی افتخار می‌کند

وی با بیان اینکه فرمانده خوب کسی است که فرمانبر خوبی باشد، اذعان کرد:  همه جهان اسلام به وجود او افتخار می‎کند و این شهید ویژگی‎های خاصی داشت.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه حاج قاسم بر قلوب انسان‎ها حاکم بود و این سخن یک شعار نیست، بیان کرد: شهید سلیمانی اهل گریه و معرفت بود و در جریان زلزله بم ایشان به همراه شهید کاظمی خود را به محل حادثه رساند و به مردم حادثه‎دیده خدمات زیادی ارائه کرد.

معروفی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها ایشان را شهید زنده دانستند، ابراز کرد: ویژگی‎های سردار سلیمانی خاص است و در دوران دفاع مقدس حاج قاسم را با نام «حبیب» می‎شناختیم و رمز بی‎سیم ما حبیب بود، بعدها حاج‎قاسم درجه‎های مختلفی را دریافت کرد اما در جمع ما حبیب بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در زمان کار جدیت و در غیر آن صمیمت و رفاقت داشت، گفت: این شهید بزرگوار مصداق کامل «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» بود.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه صعه‎صدر را از حاج قاسم یاد ‎گرفتیم، یادآور شد: سردار سلیمانی هیچ‎گاه از کوره در نمی‎رفت با شرایط سخت دوران دفاع مقدس به نگاه نیروها و رزمندگان اهمیت می‎داد، تواضع حاج قاسم هنوز زبانزد بسیاری از افراد است.

معروفی با بیان اینکه سردار سلیمانی اهل تهجد واقعی بود، متذکر شد: از سال 1361 تاکنون نماز شب سردار سلیمانی ترک نشد، او خداترس و اهل توسل بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی ارادت فراوانی به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) داشت، ابراز کرد: او آنقدر به اهل بیت (ع) وابسته بود که منزل مسکونی‎اش را در کرمان به فاطمیه تبدیل کرده بود.

*سردار شهید سلیمانی پای انقلاب اسلامی، ارزش‎ها و ناموس ایران ایستاد

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه سردار سلیمانی مدافع سخت شهیدان و خاواده‎های شهیدان بود و برای آنها وقت می‎گذاشت، بیان کرد: شهید سلیمانی پای انقلاب اسلامی، ارزش‎ها و ناموس ایران ایستاد و شخصیتی جامع‎نگر و جامع‎الاطراف بود و خط‎کش سیاسی نداشت و 40 سال نگاهش به فرمان امام بود.

معروفی با بیان اینکه آمریکایی‎ها نه حاج‎قاسم که جان ملت ایران را زدند و قلب، شرف و بزرگی ملت ایران را هدف قرار دادند، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با جبهه کفر و داعش به عنوان غده سرطانی جهان اسلام و القاعده و امثال آن بود.

وی تأکید کرد: افرادی که هنوز دل در گرو آمریکا دارند بدانند دشمن قابل اعتماد نیست و باید نگاه به خودمان باشد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان افزود: حاج قاسم در مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری رشد کرده است و کارگر یک هتل و دارای مدرک دیپلمه بود که در دوران دفاع مقدس فرمانده جنگ و امروز محرک جهان اسلام می‎شود و این نشانه کارایی دین اسلام و ولایت است.

معروفی با بیان اینکه حاج قاسم انسان‎های زیادی را تربیت کرد و در جبهه انقلاب اسلامی حاج‎قاسم‎های زیادی وجود دارند که اهل مبارزه و ایستادگی هستند، گفت: از جمله این شخصیت‎ها سردار قاآنی هستند، مقام معظم رهبری چند ساعت بعد از شهادت سردار سلیمانی فرمانده جدید سپاه قدس را مصنوب کردند و این به معنای آن است که در جبهه مقاومت هیچ تعللی وارد نیست.

وی با بیان اینکه به لطف خداوند کوچکترین خدشه‎ای در اجرای مأموریت و ادامه راه حاج قاسم به وجود نمی‎آید، یادآور شد: دشمن منتظر انتقام جبهه اسلام و مقاومت باشد، دشمن در زمان بدی دست به حماقت زده است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه حاج قاسم امنیت پایدار را برای ما رقم زد، تأکید کرد: وقتس عازم حج بودم برای خداحافظی نزد سردار سلیمانی رفتم که ایشان به بنده گفت دعا کن پاره پاره شوم و خداوند متعال نیز همین مزد را به ایشان عنایت کرد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار