مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۶۹۰۰ طرح مشاغل خانگی، ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که ۸۳ درصد این تسهیلات به بانوان پرداخت‌شده است.

پرداخت ۸۳ درصد تسهیلات مشاغل خانگی در گلستان به زنان

به گزارش گلستان ۲۴؛ موسی بی‌باک در نشست با سمن‌های فعال در حوزه اشتغال، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون نیز ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد که ۵۲ درصد آن متعلق به جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بوده است.

وی به مهارت‌آموزی به‌عنوان کلید اشتغال‌زایی اشاره کرد و افزود: هرچه مهارت‌آموزی بیشتر باشد، نرخ مشارکت اقتصادی بالاتر می‌رود. مردم باید نگاهشان را به کسب تحصیلات بالا همراه با مهارت معطوف کنند.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد افراد جویای کار فاقد مهارت لازم هستند و این فرصت خوبی است که برای مهارت‌آموزی به سراغ طرح کارورزی بروند.

بی‌باک تأکید کرد: باید برای رشته‌های نوین مانند فناوری اطلاعات و همچنین شبکه‌ای کار کردن وقت بیشتری بگذاریم و در پی این هستیم در رشته‌های سنتی بازنگری کنیم.

وی با اشاره به حضور فعال بانوان در طرح‌های اشتغال‌زای روستایی، گفت: در بعضی از روستاها کارهای بسیار مفیدی اجرا شده و روستائیان تسهیلات خوبی دریافت کردند و در حال حاضر ما جزو سه استانی هستیم که ۵۰ درصد از طرح‌های آن مختص بانوان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان نیز در این جلسه گفت: هدف ما این است که ارتباط بین سمن‌ها و دولت نزدیک‌تر شود و در این ارتباط نزدیک بین مردم و دولت به چالش‌ها و ارائه راهکارهای مثبت بپردازیم تا مسئله اشتغال بانوان حل شود.

الهه غیناقی با اشاره به برخی از طرح‌های انجام شده در حوزه بانوان، گفت: طرح بانویار، کارآفرینی، نمایشگاه‌های بانوان و تجلیل از کارآفرینان ازجمله طرح‌هایی بود که در سال‌جاری در جهت تقویت بانوان پیگیری کردیم.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار