رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: طی سال جاری بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در گلستان پرداخت شده است.

بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در گلستان پرداخت شد
به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین طلوعیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان با ارائه گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان گلستان، گفت: طی سال جاری بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در گلستان پرداخت شده است.

او با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف رونق تولید و اشتغال تاکنون مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی را مرتفع کرده، افزود: برگزاری جلسات این کارگروه در شهرستان‌ها سبب توجه و تمرکز بیشتر بر واحد‌های تولیدی موجود در سطح استان خواهد شد که یقینا رفع مشکلات آن‌ها را در پی خواهد داشت.

در این جلسه همچنین، ابراهیم کریمی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با مهم دانستن موضوع اشتغال و رونق تولید گفت: برگزاری این جلسات در شهرستان‌ها چند حسن دارد که می‌توان رصد کارگاه‌های تولیدی خرد و کلان، بررسی مشکلات از نزدیک و کوتاه شدن پروسه رسیدگی و حل مشکلات واحد‌ها را از جمله آن‌ها عنوان کرد.

او افزود: در این جلسات فرمانداران شهرستان‌ها نسبت به مشکلات و موضوعات مطرح شده حساس‌تر می‌شوند و حضور مدیران کل مربوطه و مدیران عامل بانک‌ها ضمن ایجاد راه حل برای بسیاری از مشکلات، باعث دلگرمی تولیدکنندگان نیز می‌شود.

کریمی بیان کرد: در این رابطه با توجه به برگزاری سه جلسه کارگروه رونق تولید در شهرستان‌های بندرگز، آزادشهر و گمیشان، اکثر مصوبات انجام شده در مراحل نهایی و اجرایی می‌باشد که می‌تواند به معنی واقعی کلمه رونق تولید را به همراه داشته باشد و چرخ توسعه اقتصادی گلستان را با شتابی بیش از پیش به حرکت در بیاورد.

کریمی با اشاره به اصلی‌ترین مشکل تولیدکنندگان گفت: مهمترین مشکلاتی که واحد‌های تولیدی با آن دست به گریبان هستند شامل معوقات بانکی، بدهی به سازمان‌های تامین اجتماعی و مالیاتی است که بخش عمده آن با تعاملاتی که موردنظر مجموعه استانداری گلستان است، با اقدامات مناسب در مسیر حل شدن قرار دارد.

او افزود: با وجود همه مشکلاتی که دولت در حوزه‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها با آن روبروست، روند اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان تسهیل شده و از این رو مشکل خاصی نیست و دولت نیز تمام تلاش خود را دارد با تامین منابع مورد نیاز، بخش تولیدی کشور را مورد حمایت قرار داده و این رویه رو به رشد را حفظ نماید.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان افزود: در همین رابطه اعطای بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید در استان گلستان گواه توجه و نگاه ویژه دولت به بخش تولیدی در سال جاری است.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار