سهرابی گفت: اگر طرح خط ویژه «بی آر تی» در گرگان اجرا شود بسیاری از مشکلات رانندگان تاکسی نیز حل خواهد شد.

کاهش مشکلات تاکسی با ​خطوط«بی آر تی» در گرگان/ اعمال قانون و توقیف یک ماه مسافربران شخصی

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی سهرابی» امروز(سه شنبه 24 دی) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بحث ترافیک در سطح معابر شهر گرگان در حد اشباه نزدیک شده و در برخی از ساعات روز پیک ترافیکی را شاهد هستیم و ترافیک سنگینی در سطح شهر در حال تبدیل به گره ترافیکی است.

 

رئیس پلیس راهور گرگان بیان کرد: باید طرح های ویژه برای حل مشکلات ترافیکی در سطح شهر گرگان اجرا کنیم و طرح های مطالعاتی آن در دست اقدام است.

 

سهرابی در خصوص برخورد با مسافربران شخصی غیر از پلاک 59 در سطح شهر گرگان، متذکر شد: با هماهنگی مراجع قضائی با افرادی که با پلاک های غیر از گرگان در سطح شهر مسافربری می کنند اعمال قانون می شود و به مدت یک ماه خودروهای متخلفان نیز توقیف خواهد شد.

 

وی به تصمیمات شورای ترافیک استان اشاره کرد و گفت: بررسی تمام خودروها توسط پلیس به منظور اعمال قانون امکان پذیر نیست و حتی قانون چنین وظیفه ای را برای پلیس در نظر نگرفته و پلیس خودروهایی که تخلف کند را بر اساس قانون جریمه می کند.

 

رئیس پلیس راهور گرگان تاکید کرد: برای کاهش معضل مسافربران شخصی در سطح شهر گرگان نیاز است که فاصله رقابتی بین خودروهای مسافربر حمل و نقل عمومی با شخصی افزایش یابد و در این مسیر باید به موضوعات هزینه های مالی، زمانی و امنیتی پرداخته شود.

 

سهرابی خاطرنشان کرد: مطالعات خوبی در حوزه ترافیکی انجام شده است و چند ماهی است که نظرات در این بخش تجمیع شده و مشاور طرح نیز در نظر گرفته شده تا طرح اولیه «بی آر تی» تهیه شود و با اجرای آن مردم برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی رغبت بیشتری خواهند داشت.

 

وی تاکید کرد: به محض اینکه شورای ترافیک استان این طرح ها تصویب شود شهرداری نسبت به حل مشکلات ترافیکی اهتمام دارد.

 

رئیس پلیس راهور گرگان بیان کرد: اگر طرح خط ویژه و «بی آر تی» در گرگان اجرایی شود بسیاری از مشکلات تاکسی نیز حل خواهد شد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار