با افزایش تاکسی ها و مسافرکش های شخصی در خیابان های گرگان و عدم سازماندهی صحیح انها باید منتظر بحران های ترافیکی در این شهر بود.

بحران ترافیکی در انتظار خیابان های گرگان

به گزارش گلستان 24؛ گرگان شهری  است تاریخی که  در حال حاضر با گذشت چند دهه هنوز بافت قدیمی خود راحفظ کرده است و خیابان های آن هم به دلیل وجود این بافت های قدیمی و ضرورت حفظ آن هیچ تغیری نکرده است،از این  رو به علت افزایش جمعیت در گرگان باعث شده تا شلوغی و ازدحام جمعیت در خیابان های  شهر به طور جدی حس شود.

به علت فشرده بودن جمعت در شهرگرگان و کوتاه بودن مسیر های تردد، اغلب رانندگان از شهر های مختلف استان برای مسافرکشی به شهر گرگان می آیند که این مسئله باعث شده تا وضعیت ترافیکی شهر هر روز نسبت به روز قبل در وضعیت دشوار تری قرار بگیرد.

edalatgolestan140330133100233500

ترافیک و شلوغی زیاد در نقاط ترافیکی و حساس شهر از جمله چهارطرف میدان شهرداری و کاخ از جمله علل های آشفتگی خیابان های مرکزی شهر است، البته قرار گیری ایستگاه تاکسی ها در این مکان نقش زیادی در افزایش ترافیک دارد.

از طرف دیگر بعضی از این مسافر کش های شخصی که به صورت گردشی کار می کنند با ترمز های ناگهانی و انحراف خود از مسیر جاده علاوه بر ایجاد ترافیک خطر بروز تصادفات را هم به شدت افزایش می دهند که این مسئله باعث رنجش خاطر شهروندان گرگانی شده است.

از این رو و با وجود این مشکلات بهتر است که سازمان های مربوطه فکری برای این معضل کنند، چرا که در آینده ای  نه چندان دور  شهر گرگان با بحران های ترافیکی مواجه خواهد بود. 

البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که گرایش افراد به این شغل به علت کمبود فضایی شغلی می باشد که اگر مسئولین فکری به حال اشتغال جوانان کنند،می توان به نحوی مطلوب این معضل شهری را مدیریت کرد.

انتهای پیام/پ

  

 

ارسال نظر

آخرین اخبار