استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز از مردم خواست برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه سیمان و کوره‌های آجرپزی استان به عنوان مراکز اصلی تامین کننده مصالح ساختمانی مناطق سیل‌زده، در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

مصرف بی‌رویه گاز بازسازی مناطق سیل‌زده گلستان را مختل می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان اظهار داشت: کاهش دمای روزهای اخیر گلستان موجب افزایش مصرف گاز مشترکان خانگی شده که باید با اطلاع رسانی مناسب از تداوم این مصارف جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: برای تامین مصارف گاز خانگی مجبور به تعطیلی کارخانه سیمان و کوره های آجرپزی هستیم که اگر این اتفاق بیفتد، تامین مصالح ساختمانی برای ساخت و تکمیل خانه های احداثی سیل زدگان دچار مشکل و وقفه خواهد شد.

استاندار گلستان افزود: کاهش حداکثر ۱۰ درصدی مصرف گاز خانگی از تعطیلی این واحدها جلوگیری کرده و مانع از ایجاد خلل در روند بازسازی مناطق سیل زده خواهد شد.

بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران در ۲۷ و ۲۸ اسفند ۹۷ و بیشتر در شرق گلستان و شهرستانهای گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سدهای بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، شهرستان‌های آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را به زیر آب برد و ۱۱ نفر از گلستانی ها را به کام مرگ کشاند.

به گفته استاندار گلستان تاکنون از محل منابع بانکی و تملک دارایی این استان، دولت ۲۰ هزار میلیارد ریال برای خسارات سیل به آسیب‌دیدگان این حادثه قهری پرداخت کرد.

حق شناس اظهار داشت: در سیل ابتدای سال گلستان ۲۱ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و یا خسارت دید که ۱۴ هزار واحد تاکنون تعمیر و روند خانه های نیازمند نوسازی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال انجام است که تلاش می کنیم همه این خانه ها تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسد.

سیل ابتدای سال ۴۸ هزار میلیارد ریال به استان گلستان خسارت وارد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار