لزوم برخورد قضایی با دلالان فیش حج در گلستان!

اگر هر فیش حج 3 میلیون تومان، سود داشته باشد و روزانه یک مورد معامله انجام شود، دلال ماهانه 90 میلیون تومان درآمد خواهد داشت!یعنی به اندازه یک ماه حقوق یک کارمند و کارگر !

درآمد یک روز دلال فیش حج برابر یک ماه حقوق یک کارمند !

به گزارش گلستان ۲۴؛ امروزه در استان گلستان، دلالی خرید و فروش فیش حج، جز مشاغل پر درآمد شده است ، اگرچه گلستان، جزء استان‌های کوچک ایران است، اما علاقه قوم ترکمن به زیارت خانه خدا، باعث سوء استفاده برخی ها شد تا جایی که در همه جای این استان، دلالان حضور دارند.

 متأسفانه گاهی بانک‌ها با دلالان همکاری می‌کنند و اخیراا شنیدیم که یکی از کارمندان بانک ملی، به همین دلیل تغییر پست داد.

بیشترین متقاضیان خرید فیش حج، ترکمن و افراد کهنسال و بی سواد هستند و آرزوی زیارت خانه خدا را دارند لذا برای رسیدن به معشوق، چشمان خود را می‌بندند و به دلیل اعتماد به برخی افراد مرتبط با این موضوع ، از حیله‌های دلالان بی خبر می‌مانند.

مثلاً سود فیش حج، می‌بایست به خریدار داده شود، اما دلالان با همدستی بانک‌ها به جیب می‌زنند! و یا اینکه با تنظیم وکالت نامه‌ای مجزا و با جمله هایی دشوار، مجاز به دریافت سود خواهند شد، در حالی که زائر به دلیل کم سوادی، معنای متن وکالت نامه را نمی‌فهمد.

متأسفانه برخی از دفاتر اسناد رسمی ، معنای وکالت نامه را به زائر توضیح نمی‌دهند ، اگر هر فیشی 3 میلیون تومان سود داشته باشد و روزانه یک مورد انجام شود، دلال ماهانه 90 میلیون تومان درآمد خواهد داشت!

بیشترین دلالان فیش حج در شهر بندرترکمن متمرکز شده اند زیرا مردم این شهر، نسبت به شهرهای دیگر، وضع مالی بهتری دارند و می‌توانند فیش حج خریداری کنند ، آن‌ها با تبلیغات محیطی و ملاقات مردمی و حضوری، کارشان را بدون ترس و شرم ادامه می‌دهند.

 گاهی مزاحم دارندگان فیش می‌شوند و از آن‌ها می‌خواهند که فیش خود را به هر قیمتی که می‌خواهند واگذار نمایند ،آن ها از این راه غیرمشروع به ثروت های کلانی رسیده اند  برای نمونه در این شهر آقایان (ع-ف)، (ی- ت)، (ع-ت)، (م- خ) و... جزء دلالان اصلی فیش حج هستند.

سوء استفاده از احساسات دینی مردم و کلاهبرداری در فریضه حج، توهین به مقدسات خواهد بود ، این کار بنابر قانون مجازات اسلامی، جرم می‌باشد.

لذا انتظار می‌رود دادستان محترم بعنوان مدعی العموم این مسأله را پیگیری نمایند زیرا که مردم ما را نسبت به ایران اسلامی، بدبین می‌کند ، امروزه درآمد یکماه کار و تلاش نیمی از مردم ما، به اندازه یک روز کاری دلالان فیش حج در استان گلستان نمی‌شود!

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار