امام‌جمعه گرگان معامله قرن آمریکایی را یک فریب قرن برشمرد و گفت: همه مسلمانان عالم باید مقابل خیانت قرن ایستادگی کنند.

مسلمانان در برابر خیانت قرن بایستند/ نهضت امام(ره) بر توطئه دشمنان خط بطلان کشید

به گزارش گلستان ۲۴؛ آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به ایام فاطمیه بیان کرد: بعد از پیامبر(ص) حتی برای امامان(ع) نیز ملائکه و جبرئیل نازل نشدند و تنها شخصیتی که بعد از رحلت رسول، خداوند جبرئیل بر او نازل شد حضرت زهرا(س) است.

وی با طرح این پرسش که آیا جامعه بشری الگویی شایسته‌تر از فاطمه زهرا(س) پیدا می‌کند، گفت: امید است خداوند متعال به همه امت اسلام به‌ویژه بانوان توفیق دهد تا از حضرت فاطمه(س) به‌عنوان شخصیت بزرگ اسلام تأسی کنند.

امام جمعه گرگان به تحولات در عراق و تظاهرات بی‌سابقه و میلیونی  مردم در این کشور اشاره کرد و افزود: پس از 100 سال جریان عظیمی برای بیرون راندن آمریکا از عراق رخ داد و امیدواریم این حضور میلیونی بهانه‌های رژیم تروریستی آمریکا را بی‌اثر کند.

نورمفیدی با بیان اینکه در مقابل خواست و اراده یک ملت هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند قانع‌کننده باشد، ابراز امیدواری کرد با قیام مردم عراق و مصوبه مجلس این کشور بساط آمریکا از عراق و کل منطقه برچیده شود.

وی با اشاره به تحولات لبنان گفت: سال‌ها است که دشمنان درصدد هستند لبنان را به کشور دیگری تبدیل کنند، دشمن تلاش کرد با بی‎دولت‎سازی مقاصد خود را در لبنان پیاده کنند.

امام جمعه گرگان یادآور شد: آمریکا و عربستان سعودی برای تحقق اهداف شوم خود تلاش بسیاری کردند اما با درایت حزب‌الله لبنان و سید حسن نصرالله و ایجاد وحدت و یکپارچگی بین گروه‌های مختلف در لبنان نقشه‌های دشمن نقش بر آب شد  و شخصی که اخیراً نخست‌وزیر لبنان شده از طرفداران مقاومت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با بیان اینکه هرکسی که به وحدت لطمه می‌زند خائن است، تأکید کرد: سیاست‌های آمریکا در عراق و لبنان بی‌نتیجه مانده است.

نورمفیدی به معامله قرن اشاره کرد و افزود: آمریکا و صهیونیست‌ها دست‌به‌دست هم دادند تا معامله قرن را در فلسطین پیاده کنند، گرچه هنوز ماهیت معامله قرن را به‌طور دقیق آشکار نکردند اما به نظر می‌رسد می‌خواهند فلسطین دیگر کشوری مستقل نباشد و از طرفی در محاصره رژیم صهیونیستی قرار بگیرد.

وی افزود: استکبار به دنبال این است که بیت‎المقدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی قرار دهند و با این کار می‎خواهند هویت فلطسین را بربایند.

 امام‌جمعه گرگان معامله قرن آمریکایی را یک فریب قرن برشمرد و گفت: این معامله پلیدی است و باعث می‎شود جریان مقاومت و مردم فلسطین به یکدیگر نزدیک‎تر شوند و به معامله قرن «نه» بگویند.

 نورمفیدی بیان کرد: جای تأسف دارد که کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات از طرح ننگین معامله قرن حمایت کردند، به طور قطع طرح معامله قرن به نتیجه نمی‎رسد و این اقدام مفتضح نقش برآب می‎شود.

وی ابراز داشت: همه مسلمانان عالم باید مقابل خیانت قرن ایستادگی کنند و به امید خداوند در برابر این توطئه آمریکایی موفق خواهیم شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با گرامیداشت 12 بهمن تصریح کرد: کرد: دشمنان در طول یک قرن می‎خواستند دین و اسلام را به حاشبه بکشانند و از صحنه زندگی محو کنند لذا توطئه‎های مختلفی را برای بیرون راندن اساس دین به‌عنوان عامل سازنده از صحنه به کار گرفتند.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: نهضت امام خمینی(ره) توطئه های دشمنان که یک قرن برای آن زحمت کشیده بودند را بی‌اثر کرد و بر روی توطئه دنیای غرب و صهیونیست‌ها خط بطلان کشید و دوباره دین را وارد صحنه زندگی کرد.

وی با بیان اینکه امام راحل تأکید کردند که دین باید در متن زندگی قرار بگیرد، گفت: مسیحیان و غربی‌ها در حاشیه ماندن دین را پذیرفتند اما ما معتقدیم دین باید در متن زندگی باشد و هرگز این توطئه دشمن را نخواهیم پذیرفت.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار