حاج علی اصغر زنگانه( مبین)، در پاسخ به سوال گلستان 24:

امام خامنه ای، با یک افق بلند بین المللی این نامگذاری را انجام دادند . جهان اسلام به یک همدلی می رسد که آل سعود ، وهابیت و یهود دشمنان اسلام هستند. این همدلی به زودی به یک همزبانی خواهد رسید و نتیجه آن انشاالله آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.

نگاه رهبری به همدلی و همزبانی یک نگاه بین الملی است

حاج علی اصغر زنگانه( مبین)، استاد دانشگاه، مدرس قرآن، برادر دو شهید و فعال فرهنگی شهرستان علی آباد کتول، در پاسخ به سوال گلستان 24 مبنی بر علت نامگذاری امسال به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی، با قرائت چند آیه از سوره انفال، در این رابطه می گوید: خدایی که جهان هستی با این عظمت را آفریده و مدیریت می کند، برای زندگی ما طرح و الگویی دارد که می توان از آن به سبک زندگی و حاکمیت دینی یاد کنیم. اگر انسان به این حقیقت برسد که برای اداره اجتماع، از سبکی که خدا ارائه می کند استفاده کند، به یک حقیقت بزرگ رسیده است. آیات 21 تا 29 سوره انفال نیز به همین حقیقت اشاره می کند.

وی معتقد است که: اصل این است که ما برای رسیدن به کمال باید از حاکمیت الهی بهره بگیریم تا سبک زندگی خود را آن گونه که خدا می خواهد اداره کنیم. ملتی سرفراز خواهد بود که دولتی این چنینی تشکیل دهد و در کنار او بایستد. همچنین دولت مردانی که از طرف ملت به این منسب منصوب شدند، باید حقیقت دین را پیدا کرده و به مردم خدمت کنند.

qqqqq

زنگانه در ادامه می گوید: در طول تاریخ فراوان دیده ایم، هر گاه یک دولت با ملت خود به تخاصم افتاد و یا بر عکس، هر دو یکدیگر را از بین می برند. پس باید یک جامعه که حتی حاکمیت دینی هم ندارد، اما می داند که دولت می تواند خدمتگذار او باشد، باید به دولت کمک کند.

وی با اعتقاد به این که ملت برای این که به این مرحله برسد، باید دائما اعتقادات خود را بررسی و اصلاح کرده و خود را با قرآن و سنت اهل بیت تنظیم و تقویت نماید، می گوید: ملت باید با این نگاه به کمک دولت بشتابد. دولت هم باید به معنای واقعی حاکمیت، ضرورت ها و نیاز ملت آشنا شود.اگر هر کدام از این دو طرف، در بحث اعتقادی خللی داشته باشند، نظام دچار مشکل خواهد شد.

حاج علی اصغر زنگانه با بیان این که یک ملت و جامعه زمانی می توانند هم دل باشند که از لحاظ معرفت شناسی به یک منبع و مرجع درست برسند و از آن بره گیری کنند، ادامه می دهد: در این صورت نگاه آن ها  و معرفتشان یکی می شود. قلب ها یکی خواهد شد و زمانی که همدلی شکل بگیرد همزبانی بوجود خواهد آمد. ملت ما زمانی می توانند همدل و همزبان شوند، که نگاهشان نسبت به اسلام ، خدا و هستی شناسی، دقیقا همان باشد که خدا و پیامبرش(ص) می خواهد. اگر یک حکومت از احکام الهی فاصله بگیرد وارد کفر می شود. در مرحله بالاتر از آن ظالم خواهد بود. ملت دانای به دین، حکومت خود را دائم کنترل می کنند تا از دین خارج نشود. دولت هم باید دین را بشناسد تا آن را اجرا کند و اجتماع را با توجه به آن اداره کند.

وی اضافه می کند که: البته نظر های مختلف در جزئیات نیز یک رحمت است. اگر اختلافات وجود داشته باشد و نظریه پردازی شود، ما بهترین گزینه را انتخاب خواهیم کرد.

زنگانه تاکید می کند که امروز دنیای استکبار  به ویژه وهابیت آل سعود که خودش را مدعی اهل سنت می داند. وی می گوید:  آن ها به نام اهل سنت کار می کنند. دنیای اسلام با یک دشمن بزرگ به نام یهود رو به رو است. اهل سنت دنیا باید تکلیف خودشان را با وهابیون مشخص کنند.

qqq

وی می گوید: چگونه است که یهودیان این همه مسلمان را می کشد و در جهان اسلام فتنه راه می اندازد و آل سعود که نام مقدس عربستان محمدی را هم به سعودی تغییر داده است، اتحادیه ای راه می اندازد و به یمن حمله می کند. کشوری که مردم آن تظاهرات میلیونی می کنند و می گویند که ما ظالم را نمی خواهیم. آمریکا را نمی خواهیم و می خواهیم خودمان حکومت راه بیاندازیم. بچه های این مردم و غیر نظامیان آن ها را می کشد، اما در مقابل یهود که قرآن می فرماید بدترین دشمن مسلمانان است جبهه ای نمی گیرد.

این مدرس قرآن با بیان این که حتی ضعیف ترین افراد در جهان اسلام به راحتی در می یابند که آل سعود بر علیه یهود اتحادیه راه نمی اندازد، اما بر علیه مردم مردم یمن اتحادیه تشکیل می دهد، می گوید: این نشان می دهد که آن ها بر خلاف قرآن هستند. آرام آرام  جهان اسلام، دارد از لحاظ معرفتی به یک نقطه مشترک می رسد.

وی معتقد است که حضرت امام خامنه ای، با یک افق بلند بین المللی این نامگذاری را انجام دادند . جهان اسلام به یک همدلی می رسد که آل سعود ، وهابیت و یهود دشمنان اسلام هستند. این همدلی به زودی به یک همزبانی خواهد رسید و نتیجه آن انشاالله آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.

زنگانه در چکیده سخنانش می گوید: مفهوم این نامگذاری را باید این گونه تعبیر کرد که در نگاه معرفت شناسی قرآنی ، وظیفه مردم شناخت دین و ابعاد آن است. آن ها در کنار دولتی قرار می گیرند که مسئولیت اجرای دین را بر عهده دارد. همدلی ایجاد می شود و در همه ابعاد همدل و همزبان خواهند شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار