سیل ابتدای امسال در گلستان آسیب زیادی به صنعت استان بویژه در آق قلا وارد کرد اما بنظر می‌رسد با تغییر شرایط و حمایت‌های صورت گرفته از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی ایران امیدواری به توسعه در این بخش بار دیگر رنگ می‌گیرد.

شهرک‌های صنعتی گلستان، رهایی از سیل و حرکت در مسیر توسعه

به گزارش گلستان ۲۴؛ در جریان سفر روز گذشته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به گلستان علاوه بر سرکشی از واحدهای تولیدی مختلف و آغاز عملیات اجرایی چند طرح عمرانی در شهرستانها، دستوراتی برای تخصیص اعتبار و رفع مشکل واحدهای آسیب دیده یا راکد صورت گرفت. 

محسن صالحی نیا صبح پنجشنبه فعالیت کاری خود را در نشست با اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گلستان به ریاست استاندار و با موضوع بررسی وضعیت رونق تولید واحدها، پرداخت تسهیلات به متقاضیان و جایگاه رونق تولید منطقه در کشور و همچنین توجه به زیر ساخت‌های شهرک ها، نواحی و منطقه ویژه اقتصادی اترک برای سرمایه گذاری آغاز کرد.

وی در این نشست پس از شنیدن سخنان مسوولان اقتصادی گلستان به وضعیت شهرک ها و نواحی صنعتی منطقه اشاره کرد و گفت: این استان شمالی ۲.۵ درصد از مجموع مساحت ۸۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی ایران را به خود اختصاص داده که برای ارتقای زیرساخت‌های آن به تلاش برای جذب سرمایه گذاران جدید احتیاج است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بر همکاری هرچه بیشتر در رفع موانع شهرک ها و نواحی صنعتی و به ویژه منطقه اقتصادی اترک استان گلستان تاکید کرد و از عزم سازمان تحت امرش در این باره سخن گفت.

هادی حق شناس استاندار گلستان هم گفت: امسال پرداخت افزون بر ۳۰ هزار میلیارد ریال وام به طرح های تولیدی استان تصویب شد که تاکنون ۲۰ درصد این مبلغ پرداخت شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان هم با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان تعامل و ارتباط خوبی در ایجاد زیرساخت های مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک دارند گفت: اکنون در ۲۳ شهرک و نواحی استان حداکثر امکانات زیرساختی فراهم است.

حجت الله خلیل زاده خواستار تسریع در رفع مشکل زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی به ویژه منطقه اقتصادی اترک و آب رسانی و گاز رسانی در شهرک گمیشان و شهرک بندرگز شد.

نظری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان هم در پاسخ به درخواست خلیل زاده برای تامین بیشتر آب واحدهای صنعتی گفت که اکنون ۵ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای گلستان و بوستان واقع در شرق این استان آماده تحویل به بخش صنعت است.

رونمایی از جلد نخست کتاب " نام های ماندگار صنعت استان گلستان " با هدف حمایت از کارآفرینان در توسعه صنایع کوچک و مستندسازی تجربه و زندگی ۳۰ کارآفرین برجسته دیگر برنامه کاری معاون وزیر صنعت بود که در حاشیه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید انجام شد.

همچنین صالحی نیا با حضور در شهرک صنعتی ناحیه گرگان یک (سرخنکلاته) ضمن بازدید از این شهرک صنعتی، کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان را با ظرفیت سالانه تولید ۳۰ هزار تن خوراک آماده طیور، ۱۵ هزار تن خوراک آماده دام، ۵ هزار تن خوراک آبزیان، ۲۵۰ تن کنستانتره خوراک آبزیان و ایجاد اشتغال پایدار برای ۳۵ نفر افتتاح کرد.

 روستای "چن سولی" شهرستان آق قلا مقصد دیگر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برای شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی ایجاد ناحیه صنعتی - صنفی غیردولتی در این روستا بود که در ابتدای مراسم گفت: این مبلمان صنعتی دارای زنجیره کامل در ایجاد فرصت شغلی جدید بوده و راه اندازی آن برای توسعه اقتصادی استان موثر است.

 این طرح توسط مجتمع تولید مبل پیشگامان مختومقلی فراغی در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است که با بهره برداری از آن یک هزار و ۷۰۰ نفر شغل پایدار ایجاد می شود.

بهره‌برداری از ۵ طرح عمرانی در شهرک صنعتی منطقه ویژه اقتصادی اترک در شمال گلستان با اعتبار ۷۳ میلیارد ریال و آغاز عملیات ساخت سایت ۲ کارخانه داروسازی با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع و ایجاد شغل پایدار برای ۵۰ نفر دیگر برنامه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بود.

شرکت در مراسم آغاز به کار دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان در محل نمایشگاه بین المللی این استان در گرگان پایان برنامه کاری مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بود.

این نمایشگاه به مدت ۴ روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ برای بازدید تولیدکنندگان، کارآفرینان، دانشگاهیان و فعالان اقتصادی دایر است.

طبق گزارش شرکت شهرک های صنعتی گلستان در این استان ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک) با مساحت دو هزار و ۴۱ هکتار وجود دارد که در این شهرک ها و نواحی صنعتی ۷۶۶ واحد بهره بردار با اشتغال ۱۴ هزار و ۳۲۵ نفر و سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال مشغول فعالیت هستند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار