بروز سیل ابتدای امسال گلستان با وجود تمام تلخی ها و غم و اندوه بی پایان، جلوه ‌های زیبایی از اهتمام اهالی ایران زمین بدون توجه به نژاد و مذهب در خدمت رسانی به سیل‌زدگان اهل سنت را به تصویر کشید و نقطه عطفی در نمایش واقعی وحدت در استان گلستان بود.

وحدت‌افزایی برکت ماندگار سیل/ نمایش بی پایان اتحاد در گلستان ادامه دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ استان گلستان مرکز تعامل مذاهب، اقوام و طوایف مختلف بوده و از سالیان دور تاکنون پیوند قلبی، معنوی و اجتماعی ترکمن و فارس و شیعه و سنی در این استان جاری است؛ وحدت و پیوندی خاص که به فرموده مقام معظم رهبری الگوی مناسب انسجام و اتحاد برای ایران و دیگر کشورهای اسلامی است.

 

بی گمان وحدت شیعه و سنی به عنوان سنگ بنای ثبات در توسعه استان نقش فراوانی دارد و همین امر سبب شده تا دشمنان از هر بهانه و فرصتی برای ایجاد خلل و خدشه ای به این سد استوار استفاده کرده و به دنبال اهداف شوم در ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

 

در این میان بروز سیل ابتدای امسال استان گلستان و حضور آگاهانه و مستمر نیروهای داوطلب مردمی از نقاط گوناگون ایران در مناطق سیل زده به خصوص آق قلا و گمیشان، خنثی کننده بسیاری از این توطئه ها و تثبیت وحدت تاریخی مردمان این کهن سرزمین با یکدیگر و سایر اهالی ایران بود.

 

شهرهایی که اغلب جمعیت آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دادند در روزهای منتهی به برگزاری جشن آغاز سال جدید گرفتار سیلاب شدند و با همراهی قابل پیش بینی ایرانیان جشن باستانی نوروز را به عرصه ای برای نمایش اتحاد قلبی و عملی خود تبدیل کردند.

 

حضور و مساعی شبانه روزی مردم همه نقاط ایران بدون توجه به نژاد و مذهب در جمه سیل زدگان گلستان با همراهی روحانیون و طلاب شیعی و گروه های مردمی و جهادی ستودنی بود.

 

ناگفته پیداست که بروز این گونه حوادث به خصوص در مناطقی با ساکنین از قومیت های گوناگون، مستعد ایجاد نفاق و فتنه است اما انسجام مردم در سیلاب گلستان آن هایی که قصد سوء استفاده از این بلای طبیعی برای نیات شوم تفرقه افکنانه را داشتندمایوس و پشیمان کرد.

 

افراد بسیاری بصورت خود جوش و ناشناس با حضور در مناطق سیلزده  نسبت به تامین ضروریات برادران دینی خود اقدام کردند، تا نگذارند دشمنان و بدخواهان نظام از این فرصت سو اسفاده کنند. همراهی و مشارکتی  که با گذشت هشت ماه از سیل در مناطق سیل زده مشهود است و همچنان تعدادی از اهالی منطقه  برای خدمت رسانی در مناطق سیلزده حضور دارند.

 

حضور پررنگ و همراهی شیعیان و اهالی غیر ترکمن استان در سیل و پیش کشی کمک های نقدی و غیرنقدی از قبیل توزیع اقلام غذایی، مصرفی و بهداشتی و تامین جان پناه تنها نقش آنها در سیل نبود و مردم گلستان بار دیگر ثابت کردند که برای تحقق وحدت علاوه بر مال خود از جان خود نیز می گذرند.

 

شهید احمد عبدالحسینی راننده تجهیزات راه سازی یکی از اهالی روستاهای فارس نشین گرگان که به صورت داوطلبانه در خدمت مردم سیل زده اهل سنت و ترکمن گمیشان بود در سانحه واژگونی قایق در راه تحقق وحدت عملی گلستان جان خود را تقدیم کرد تا با بار دیگر جوانی از دیار علویان با نثار خون خود توطئه دشمنان و بد خواهان را ناکام بگذارد.

 

رشادت و همراهی شیعه و سنی در مهار سیل در استان گلستان فراتر از تصور بود؛ موضوعی که سبب شد بارها ترکمن های داغدار سیل از این حضور تقدیر کنند و از فداکاری ایرانی ها در روز های اول سیل حماسه ها بسرایند.

 

ترکیب جمعیتی گلستان را شیعه و سنی تشکیل می دهند اما با وجود تفاوت‌های مختلف زبانی و مذهبی همه با هم و در کنار هم با برادری و برابری زندگی می‌کنند.

 

با وجود توطئه‌های دشمنان و منافقان در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی و ایجاد بحران‌هایی در گنبد و شرق گلستان در ابتدای پیروزی انقلاب و تفرقه‌افکنی بین فارس و ترکمن، مردم گلستان وحدت و همدلی خود را هر روز قوی‌تر کرده و در مقابل فتنه‌گران ایستادند.

 

تقدیم صدها شهید و جانباز و آزاده اهل سنت، فعالیت حوزه های علمیه متعدد شیعه و سنی در نقاط مختلف استان، مشارکت در مناسبات آیینی و مذهبی یکدیگر مانند عید قربان و حضور در برنامه های عزاداری سلاله رسول الله امام حسین (علیه السلام) و برپای مراسم عاشرآدای توسط اهل سنت از جمله نشانه های وحدت در این استان است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار