گلستان همواره در ادوار مختلف انتخابات جزو استان‌های با بالاترین مشارکت در سطح کشور بوده و بر اساس نظرسنجی ایسپا، در انتخابات مجلس یازدهم نیز گلستان، از استان‌های با بالاترین مشارکت خواهد بود.

گلستانی‌ها در آستانه خلق حماسه‌ای دیگر

به گزارش گلستان ۲۴؛ گلستان با حدود یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت یکی از استان‌های شمالی کشور است که مردم ۱۶ قوم گوناگون در آن زندگی می‌کنند.

مردم این استان در طول سالیان گذشته همواره با حضور پرشور و حماسی خود در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات، نشان دادند پای آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند. دقیقاً یک هفته قبل بود که با حضور چشمگیر مردم در جای‌جای این استان در هوایی بارانی در صفوف به هم پیوسته راهپیمایی ۲۲ بهمن، حماسه‌ای دیگر در تاریخ گلستان ماندگار شد.

در این روزها شمارش معکوس برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده است. در این دوره، ۴۱۱ نفر در گلستان اقدام به نام‌نویسی برای حضور در انتخابات کردند که بعد از بررسی هیات‌های اجرایی و نظارت، در نهایت ۲۳۵ نامزد تایید صلاحیت شدند.

برای تصاحب هر کرسی مجلس در گلستان، ۳۵ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند. در تمامی شش حوزه انتخابیه در این استان، سلایق مختلف قومی و سیاسی دارای کاندیدا هستند و با هم به رقابت می‌پردازند.

دوم اسفندماه انتخابات مجلس یازدهم برگزار می‌شود و مردم گلستان، هم‌پیمان شدند که حماسه‌ای دیگر را بیافرینند. نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایسپا هم نشان می‌دهد که در این دوره نیز گلستان جزو استان‌های با بالاترین مشارکت در سطح کشور خواهد بود.

هم در انتخابات مجلس دهم و هم مجلس نهم، در دور اول بیش از ۸۰ درصد واجدین شرایط رأی دادن در گلستان پای صندوق‌های رأی رفتند؛ متوسط مشارکت در کل کشور در این دو دوره به ترتیب ۶۲ و ۶۴ درصد بود.

در گلستان یک‌میلیون و ۳۳۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که ۷ نماینده را راهی بهارستان خواهند کرد.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار