ساعات پایانی تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان با بی‌خوابی فعالان ستادهای انتخاباتی، دست و دلبازی در نصب بنرها، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی در خیابان‌ها و نشست‌های بی وقفه نامزدها با طیف‌های سیاسی - اجتماعی شهر و روستاهای ۶ حوزه انتخابیه به پایان رسید.

خیز آخر داوطلبان گلستان برای رسیدن به خانه ملت

به گزارش گلستان ۲۴؛ نامزدها و هواداران انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گلستان با آگاهی از اتمام زمان تبلیغات قانونی در ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه برنامه های ویژه ای در شامگاه دیشب طراحی کردند تا از ساعات باقیمانده برای جلب رای شهروندان بیشتر استفاده را ببرند.

فراخوان عمومی از طرفداران برای حضور در ستادهای مرکزی، اطعام و پذیرایی از شهروندان، دیدارهای  چهره به چهره در کنار نشست های به اصطلاح "هم اندیشی" با طیف های مختلف، توزیع اقلام تبلیغاتی به‌همراه بمباران خبری در فضاهای مجازی  از جمله برنامه های مشترک داطلبان گلستانی در لحظات پایانی تبلیغات بود.

 تهیه و بازنشر خبرهای جهت‌دار و حتی کذب علیه رقبا، انتشار نظرسنجی های یک سویه و بدون پشتوانه علمی با مضمون پیشتازی نامزد مورد نظر، انتشار مباحث غیرواقعی در خصوص اجماع فرد یا افراد با گروه های سیاسی و قومیتی، عبور از چارچوب های قانونی تبلیغات در لحظات پایانی با هدف جذب رای حداکثری از دیگر اقدامات مشهود ستادهای انتخاباتی نامزدهای حضور در خانه ملت بود و در این راستا توزیع اقلام و نمادهای تبلیغاتی در شهر و روستاهای گلستان به اوج رسید.

به راه انداختن کارناوال‌های خودروی و موتوری از جمله برنامه‌های کاندیداها برای جلب نظر شهروندان بود که در این بین چند موتور سوار در حوالی بندرترکمن دچار سانحه شدند.

 شب آخر تبلیغات در بیشتر شهرهای گلستان با برپایی سفره شام برای طرفداران همراه بود.

 برنامه های تبلیغاتی کاندیدا تا ساعات نخستین بامداد امروز پنجشنبه ادامه داشت که در این بین تعدادی از هواداران با استفاده از تجارب دوره های گذشته پوسترهای نامزد مورد علاقه خود را بر در و دیوار شهر و بر روی تراکت ها و بروشورهای تبلیغاتی رقبا نصب کردند تا هم تبلیغ حریف را خنثی کرده و هم اطلاعیه های خود را در جای مناسب در معرض دید شهروندان قرار دهند.

احزاب اصلاح طلب و اصول گرای گلستان نیز هر چند اسامی مختلفی را با عنوان لیست معرفی کردند اما انتشار فهرست های متعدد به نمایندگی از احزاب این جریانات سیاسی نشان دهنده آن است که آن ها نتوانستند به نظری مشخص برای اجماع برسند که نتیجه آن سردرگمی حامیان و پیروان این طیف های سیاسی است.

استان گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر مرکب از اقوام و نژادهای مختلف اعم از ایرانی، غیر ایرانی و حتی مذاهب غیر اسلامی را در خود جای داده و از این حیث متنوع ترین ترکیب جمعیتی ایران را دارد. 

تبلیغات ۱۸۵ نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه استان گلستان برای کسب ۷ کرسی از پنجشنبه هفته گذشته آغاز و ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه به پایان رسید.

 در پایان مهلت هفت روزه ثبت نام برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در مجموع ۶ حوزه انتخابیه استان گلستان ۳۷۵ مرد و ۳۶ زن برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم نام نویسی کرده بودند.

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی، ۷ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که دو نفر از حوزه گرگان و آق قلا ، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر از علی آباد، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فردا دوم اسفند برگزار می‌شود.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار