اعضای شورای شهرگرگان با اشاره شیوع احتمالی ویروس کرونا در گلستان خواستار برنامه‌ریزی ویژه شهرداری برای مقابله با این بیماری در اماکن پرتردد و با ریسک بالا شهر مانند شسشتوی مداوم و ضدعفونی کردن آن شدند.

شهرداری گرگان به مبارزه با کرونا می‌رود

به گزارش گلستان ۲۴؛ در دویست و دهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان  در شامگاه شنبه، همچنین یکی از اعضای شورای شهر خواستار اعمال قرنطینه در ساختمان این نهاد و جلوگیری از ورود ارباب رجوع به ساختمان شورای شهر شد اما ریاست شورا به این موضوع واکنشی نداد .

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان جمعه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرده بود که با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، محیط درونی همه اتوبوس‌های درون شهری گرگان هر شب شست‌وشو و ضدعفونی می‌شود.

مهدی کمال‌غریبی اظهار داشت: این تصمیم با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین تایید جان باختن تعدادی از هموطنان و بستری شدن جمعی دیگر با داشتن نشانه‌های مشکوک به این ویروس گرفته شد.

گرگان ۸۸ اتوبوس درون شهری دارد که روزانه هزاران شهروند از آن استفاده می کنند.

در این جلسه همچنین شهردار گرگان با اشاره مشارکت سرمایه گذار خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی و اقتصادی شهر گفت: در ۲ سال اخیر هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بر ارش املاک این نهاد افزوده شده است.

عبدالرضا دادبود اظهار داشت: در سالهای ۹۷ و ۹۸ بخشی از املاک و مستغلات شهرداری به  مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال را با هدف جبران نقدیندگی مورد نیاز اتمام پروژه های عمرانی به فروش رساندیم اما در مقابل با دو طرح اجرایی در زمین قدیم چهارشنبه بازار و یکی از املاک  در محدوده خیابان  انبار جهاد گرگان در مجموع ۱۸۰۰میلیارد ریال ارزش آفرینی برای املاک شهرداری ایجاد شد.

وی اشاره ای به به ارزش مجموع  املاک و مستغلات  متعلق به شهرداری گرگان نکرد.

دادبود به دیگر راهبرد پیش رودر شهرداری گرگان برای انجام پروژه های شهری اشاره کرد و افزود : فروش اوراق قرضه از روش های نوین در شهرداری گرگان است که  مجوز  و مصوبه  ۶۰۰میلیارد ریال اوراق قرضه را هفته گذشته از سازمان مدیریت و بودجه کشور اخذ کردیم.

در این جلسه و بر اساس لوایح ارائه شده از سوی شهرداری گرگان ، اعضای شورای شهر مجوز فروش ۴ واحد آپارتمان متعلق به شهرداری گرگان به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال را صادر کرد تا از این محل بخشی از بدهی های شهرداری به پیمانکاران پروزه های عمرانی شهر در بافت تاریخی گرگان و دیگر پروژه های ترافیکی شهر پرداخت شود .

مساعدت مالی به یکی از ورزشکاران گرگانی ِ،  کمک به تعدادی از افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی ،اجرای کانال جمع آوری آب های سرگردان در منطقه افسران گرگان ، واگذاری دو فقره فروشگاه  برای ارائه محصولات حوزه عفاف و حجاب از جمله مصوبات شورای شهر گرگان در این جلسه بود.

در این جلسه یکی از اعضای  شورای به اشاره به برخی مشکلات باقی مانده در اجرای شصت متری افسران از شهردار گرگان خواست تا برای رفع این مشکلات اقدامات جدی در دستور کار قرار دهد .

شهردار گرگان در  خصوص برخی مشکلات پیش آمده پس از افتتاح روگذر و شصت متری افسران گفت :‌ اجرای طرح های ترافیکی کلان برخی محدودیت های فنی اجتناب ناپیز به دنبال دارد که تلاش داریم با بهره گیری از توان مشاوران جدید راهکارهای مطلوب تری را در شورای ترافیک شهرستان مصوب کنیم .

به گفته وی در حال حاضر امکان احداث زیر گذر برای اتصال محله انجیراب و افسران  در محل تلاقی شصت متری افسران به میدان بسیج  وجود ندارد و این موضوع در شورای ترافیک مصوب رد شده  است اما تلاش داریم این دغدغه در آینده با روش های موازی برطرف شود.

شورای شهر گرگان ۹ عضو دارد  

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار