مدیر واحد ترافیک شهرداری گرگان از اجرای طرح‌های ترافیکی با هدف هوشمندسازی تقاطع‌ها در این شهر خبر داد.

هوشمندسازی تقاطع‌های شهری در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد کریمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بخش مهمی از مطالعات طرح‌های ترافیکی شهرداری گرگان انجام شده است، اظهار کرد: مهم‌ترین پروژه عمرانی این شهر، احداث بزرگراه و زیرگذر است که به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی تاریخ شهرداری نیز شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث این پروژه سهم زیادی در کاهش ترافیک و رفع معضلات تردد در منطقه دارد، تصریح کرد: ارایه طرح‌های ترافیکی با چشم‌انداز کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در شهرداری گرگان از سال ۹۲ آغاز و منجر به اجرای پروژه‌های مهمی همچون توسعه خطوط اتوبوسرانی شده است.

مدیر واحد ترافیک شهرداری گرگان کمبود پارکینگ را از مشکلات این شهر برشمرد و تاکید کرد: یک‌طرفه کردن بعضی از خیابان‌ها، توسعه پیاده‌راه‌ها و احداث تقاطع‌های غیر همسطح از اقداماتی بوده که برای کنترل ترافیک شهر گرگان انجام شده است.

کریمی‌نژاد با بیان اینکه احداث پنج تقاطع غیر همسطح نقش مهمی در کاهش ترافیک این شهر داشته است، خاطرنشان کرد: طرح مطالعات ترافیکی با هدف شناسایی نقاط حادثه‌خیز و رفع گره‌های ترافیکی در گرگان اجرا شده است.

وی با اشاره به نصب ۵۰ دوربین نظارتی در این شهر، اظهار کرد: مطالعات ترافیکی احداث سه دور برگردان جدید در مناطق مختلف شهر انجام شده است.

مدیر واحد ترافیک شهرداری گرگان از هوشمندسازی تقاطع‌ها در این شهر خبر داد و افزود: نصب دوربین‌های ثبت تخلف در پنج نقطه شهر و ایجاد موج سبز ترافیکی در هفت تقاطع از دیگر طرح‌هایی بوده که برای کاهش ترافیک شهری اجرا شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار