عارف نیا گفت: افرادی که به کرونا مبتلا می شوند و نیاز به بستری دارند نیاز است که در فضای ایزوله قرار گیرند و بیمارستان ۵ آذر را برای این کار در نظر گرفتیم تا به مرکز بستری برای این بیماری تبدیل شود.

در نظر گرفتن فضای ایزوله بیمارستانی برای مبتلایان به کرونا در گلستان/ ملاقات بیمار ممنوع شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سراج الدین عارف نیا» امروز (یکشنبه 4 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه ساله یک بیماری اپیدمی مرتبط با حیوانات در دنیا به وجود می آید و امسال شاهد بروز کرونا ویروس هستیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: کرونا یک بیماری ویروسی و تنفسی است و راه انتقال آن از طریق دهان و بینی است و تفاوتی با آنفولانزا در امر انتقال ندارد.

 

عارف نیا بیان کرد: تب، درد، سردرد، آبریزش، گلو درد و علائم تنفسی از علائم بیماری کرونا به شمار می رود و طول دوره آن بیشتر از آنفولانزا بوده و کشندگی آن کمتر از این بیماری گزارش شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: کرونا هفت روز در سطوح باقی می ماند و دوره کمون بیماری طولانی تر از آنفولانزا است و از این رو مردم که به کرونا دچار می شوند از بیماری خود خبر ندارند و این مهم منجر به انتشار آن می شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: کرونا بیماری جدید است و نگرانی ها در جامعه بیشتر در خصوص اطلاع نداشتن از این بیماری است، مردم برای شکستن زنجیره انتقال آن دست ها را باید هر نیم ساعت تا یک ساعت شستشو دهند و 20 تا 30 ثانیه باید شستشوی دست ها طول بکشد.

 

عارف نیا خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از انتقال این ویروس باید از دست دادن به هم خودداری کنیم و با توجه به اینکه ویروس کرونا سرما دوست است امیدواریم با فصل گرما زنجیره انتقال آن قطع شود.

 

وی یادآور شد: بیماران در هنگام عطسه و صرفه با دستمال جلوی دهان خود را بگیرند، برای اینکه مانع انتشار این بیماری در جامعه شویم ملاقات بیمارستانی را ممنون کردیم و مدارس نیز تعطیل شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه ممنوعیت از هر گونه تجمع، برگزاری همایش و کنسرت را در دستور کار قرار دادیم، افزود: وظیفه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان آموزش و اطلاع رسانی است و صدا و سیما و رسانه ها در یک هفته گذشته همکاری جدی داشتند و آموزش از طریق فضای مجازی و آموزش چهره به چهره نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

عارف نیا خاطرنشان کرد: افرادی که به کرونا مبتلا می شوند و نیاز به بستری دارند نیاز است که در فضای ایزوله قرار گیرند و بیمارستان 5 آذر را برای این کار در نظر گرفتیم تا به مرکز بستری برای این بیماری تبدیل شود.

 

وی با بیان اینکه احتمال انتشار بالای کرونا را می دهیم و از این رو قاعده جداسازی بیماران را در دستور کار قرار دادیم، یادآور شد: همچنین موضوع بیماری کرونا منجر به کاهش میزان ماسک در داروخانه ها شده و عامل گرانفروشی ماسک سودجویی برخی از افراد و هجوم مردم برای خرید ماسک است و بیمارانی که در منزل هستند و کسانی که با بیمار در تماس هستند باید ماسک استفاده کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: از سویی ظرفیت استفاده ماسک 3 ساعت است و بعد از آن باید ماسک ها برداشته شود و ماسک زدن  در خیابان هیچ اثر کنترلی ندارد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار