معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بیمارستان های گلستان در صورت نیاز برای بستری بیماران مشکوک به کرونا تخلیه می شود.

بیمارستان های گلستان در صورت نیاز برای بیماران کرونا تخلیه می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ ناهید جعفری شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: تا ظهر سه شنبه جواب ۴۵ نمونه ارسالی گلستان اعلام شده که تست ۲۰ نفر مثبت بوده است.

وی افزود: تا روز دوشنبه آزمایش به صورت متمرکز و در تهران انجام می شود بنابراین جواب ها با تأخیر ارسال می شد.

جعفری توضیح داد که به دلیل اینکه جواب چند مرحله گلستان در یک روز اعلام شد سبب شد که برخی تصور کنند که گلستان به کانون کرونا تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه هنوز جواب آزمایش ۱۴۰ نمونه اعلام نشده است، اضافه کرد: در دو روز آینده جواب برخی از تست های اعلام شده و مردم باید در نظر داشته باشند که این جواب چندین روز گذشته است.

جعفری گفت: برخی از تفسیرهای غیرکارشناسی سبب رعب و وحشت در میان مردم شده بنابراین سامانه تلفنی ۳۱۵۰ را راه اندازی کرده که به مردم مشاوره تلفنی می دهد.

وی بیان کرد: علاوه بر راه اندازی این سامانه، سامانه دیگری هم در هفته بعد ایجاد خواهد شد که در خصوص مردم فعال تر برخورد خواهیم کرد و مشاوره و خدمت تخصصی ارائه خواهیم داد.

جعفری توضیح داد که در این سامانه، مشاوران ما با سالمندان، بیماران دیابتی و پرفشاری خون و گروه های پرخطر تماس گرفته و دوراغربالری انجام خواهند داد.

وی در ادامه در خصوص بیمارستان های سطح استان اضافه کرد: دو بیمارستان در سطح استان به بستری بیماران مشکوک به کرونا اختصاص یافته و اگر با کمبود تخت مواجه شدیمف از ظرفیت سایر بیمارستان ها استفاده خواهیم کرد.

جعفری ادامه داد: هنوز به این مرحله نرسیدیم ولی در صورتی که در بستری بیماران با سیر فزاینده ای روبرو شویم از ظرفیت دیگر بیمارستان ها هم استفاده خواهیم کرد.

مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار