استاندار گلستان:

استاندار گلستان با اشاره به راه‌اندازی یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های تشخیص کرونای کشور در گرگان گفت که میزان افراد مشکوک به ابتلای این بیماری در استان کمتر از یک درصد کل جمعیت منطقه است.

کمتر از یک درصد مردم گلستان علایم شبیه به کرونا دارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق شناس چهارشنبه در پایان بازدید از آزمایشگاه تشخیص کرونای گلستان افزود: طبق برآوردها ۹۹.۹۶ درصد مردم گلستان سالم هستند که راه اندازی این آزمایشگاه، آرامش خاطر بیشتری را برای مردم در راه مبارزه با مهار کرونا به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: فقط ۴ صدم درصد مردم گلستان علایم شبیه به کرونا دارند که ممکن است جواب آزمایش بخشی از آنها مثبت باشد. 

وی بیان کرد: آزمایشگاه تشخیص کرونای گلستان پس از تهران مجهزترین آزمایشگاه کشور است که با بهره مندی از آخرین فناوری دنیا می تواند نتایج آزمایشات را در کمتر از ۲۴ ساعت اعلام کند.

استاندار گلستان افزود: گروه تخصصی ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بهره مندی از کیت های مجهز دانشگاهی و آزمایشگاه استانی تشخیص کرونا خدمات بالایی به هم استانی ها ارایه می دهد.

حق شناس ادامه داد: تا دیروز همه آزمایشات تشخیص کرونا به تهران ارسال و جواب آن پس از چند روز داده می شد اما راه‌اندازی این آزمایشگاه، پاسخ‌دهی برای اطمینان از سلامت یا ابتلای شهروندان به کرونا را به کمتر از یک روز تقلیل داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت: مشخص شدن نتایج ۵۰ نمونه گرفته شده از بیماران در آزمایشگاه جدید به حداکثر ۶ ساعت زمان احتیاج دارد که تلاش می کنیم با توجه به ظرفیت بالای آزمایشگاه، تعداد نمونه ها را افزایش دهیم.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا وجود دارد که امیدواریم نتایج آن ها در مدت زمان کوتاهی اخذ و اعلام شود.

آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا امروز چهارشنبه با هزینه‌ ۲ میلیارد ریالی یکی از خیرین گلستان و ظرفیت انجام اولیه هزار آزمایش امروز چهارشنبه در گرگان راه‌اندازی شد.

سیدمهدی حسینی مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با توجه به تعدد نمونه‌های ارسالی از گلستان، وصول نتایج به ۷ تا ۱۰ روز زمان نیاز داشت که با راه اندازی این آزمایشگاه، جواب آزمایش‌ها در ۲۴ ساعت اعلام شده و دیگر ضرورتی برای ارسال آزمایش به تهران وجود ندارد.

پیش از این آزمایشگاه تشخیص افراد مشکوک به کرونا استان البرز در آزمایشگاه پاستور تهران انجام می شد.

در حال حاضر ۵۹۴ بیماری مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های گلستان بستری هستندکه تاکنون ابتلای ۲۹ نفر از آنان به کرونا قطعی بوده و از مجموع این مبتلایان ۶ نفر جان خود را از دست دادند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار