قزلسفلو، از توزیع و کاشت یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان گلستان خبر داد.

​توزیع یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال در گلستان/ اختصاص ۵۲ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری

به گزارش گلستان ۲۴؛ «ابوطالب قزلسفلو» عصر امروز(پنج شنبه 15اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله 15 الی 21 اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است و رهبر معظم انقلاب نیز روزهای گذشته با غرس نهال، نهال کاری را در سطح کشور کلید زدند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ادامه داد: امروز در جنوب سایت استانداری گلستان در پارک پسماند مراسم کاشت نهال با حضور استاندار گلستان و مدیران دستگاه های اجرایی و مردم برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: ما نیز همزمان با سراسر کشور از 14 آذرماه امسال کاشت نهال را تحت عنوان نهال کاری همگانی برای ایران سرسبز در گلستان آغاز کردیم و در این مدت 800 هکتار جنگل کاری و 130 زراعت چوب انجام شد، همچنین توسعه درختکاری تحت عنوان ستاد توسعه درختکاری و کاشت نهال در حاشیه جاده ها از دیگر برنامه های ما بوده است.

 

قزلسفلو اضافه کرد: در راستای کاشت نهال در حاشیه جاده ها، بیش از 80 کیلومتر از حاشیه جاده های اصلی و فرعی با همکاری اداره کل بنیاد مسکن استان گلستان تحت عنوان بوستان های روستایی و معابر و جاده های آنتنی روستاها در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان کرد: همچنین در قالب تفاهم نامه منعقد شده بین سپاه نینوا گلستان، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در شهرستان کلاله 156 هکتار درختکاری مثمر و غیرمثمر به صورت تلفیقی انجام خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: با ستاد فرماندهی انتظامی استان گلستان نیز تفاهم نامه ای امضاء کردیم تا عرصه های در اختیار آنها را در قالب یک کار مشترک درختکاری کنیم که 37 هکتار را شامل می شود.

 

قزلسفلو با بیان اینکه ما امسال بالاترین اعتبارات آبخیزداری را در استان گلستان داشتیم، یادآور شد: از محل اعتبارات ملی و استانی 52 میلیارد تومان اعتبار مصوب این بخش بوده که تاکنون هیچ سالی چنین اعتباری را شاهد نبودیم.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اجرای پروژه های آبخیزداری را برای استان سیل خیز گلستان امری مهم، زیربنایی و پیشگیرانه دانست و متذکر شد: پیش بینی می شود با اعتبار اختصاص یافته عملیات آبخیزداری در 11 شهرستان 17 حوزه آبخیز در سطح 75 هزار هکتار به اتمام برسد.

 

وی از توزیع رایگان نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال حدود یک میلیون و 200 هزار اصله نهال در گلستان کاشت و به صورت رایگان توزیع می شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار