حق شناس گفت: از طریق معاونت دارو دانشگاه علوم پزشکی لیست ماسک و مواد ضدعفونی کننده داروخانه های گلستان در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

لیست دریافتی اقلام بهداشتی داروخانه ها گلستان رسانه ای می شود/علت عدم پذیرش مسافر از زبان استاندار گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان، «هادی حق شناس» امروز(دوشنبه ۱۹ اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر تمام امکانات درمانی را بسیج کردیم و  بیمارستان صیاد شیرازی و 5 آذر  گرگان  به بیماران کرونایی اختصاص داده شده و 200 تخت نیز در هتل ورزش به عنوان نقاهتگاه ها برای بیماران فراهم شده است و در تجهیز آن تمامی دستگاه های اجرایی مشارکت داشتند.

 

استاندار گلستان ادامه داد: بیماران کرونایی که سیر درمان آنها طی می شود پس بهبود شرایط  به این نقاهتگاه ها انتقال داده می شوند.

 

حق شناس متذکر شد: اگر 99 درصد مردم استان مسائل پیشگیرانه را رعایت کنند و یک درصد بی تفاوت باشند اقدام  آن 99 درصد فایده ای نخواهد داشت و درخواست داریم همه مردم نسبت به مسائل پیشگیرانه اقدام کنند.

 

وی در خصوص سفرهای نوروزی تاکید کرد: در خصوص سفرهای نوروزی ما دو مبحث داریم یک مبحث مسائل اقامت مسافران است و مبحث دیگر در صورت تصادف و یا بیماری مسافران به وجود می آید.

 

استاندار گلستان متذکر شد: با شرایط پیش آمده در استان تمام ظرفیت های درمانی ما به بیماران کرونا و حاد تنفسی اختصاص یافته است و در صورتی که تصادف و یا بیماری برای مسافران پیش بیاید در استان به هیچ عنوان نمی توانیم خدمات درمانی به مسافران ارائه کنیم.

 

حق شناس متذکر شد: 80 هزار ماسک روز گذشته در بین داروخانه های استان گلستان توزیع شده است که نزدیک  به50 هزار ماسک از استان فارس وارد استان شده بود و روزانه  حداقل 40 هزار ماسک در سطح استان توزیع می شود.

 

وی بیان کرد: با توجه به جمعیت استان حداقل یک میلیون ماسک برای استان نیاز است و توصیه ما این است ابتدا بیماران ماسک استفاده کنند و اینگونه نیست که همه مکلف باشند ماسک بزنند.

 

استاندار گلستان متذکر شد: اگر داروخانه ای بنویسند که «مواد ضدعفونی کننده ندارد» با آن برخورد می کنیم،  آمار روزانه کنترل می شود و از طریق معاونت دارو دانشگاه علوم پزشکی استان در اختیار رسانه ها قرار می دهیم که چه کسی  به چه میزان مواد ضدعفونی کننده دریافت کرده و کدام داروخانه چقدر ماسک تحویل گرفته است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار